سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

اولین آزمون نباتی در کسوت فرمانداری بهار/گرفتاری ۲۵۰۰ نفر در مسیرهای مواصلاتی شهرستان بهار در کولاک شدید

شناسه خبر: 12218

گروه - مرضیه کریمی رادپور : به گزارش نشاط شهر، پیش از ظهر دیروز اولین نشست خبری فرماندار شهرستان بهار به دلیل بحران ایجاد شده در روز و شب پنجشنبه هفته گذشته و کولاک شدید در مسیر همدان به کرمانشاه و کردستان در فرمانداری بهار برگزار شد.

 

روح الله نباتی سخنان خود را با این جمله که مردم به دنبال دیدن خدمت هستند نه دنبال دیدن افراد، اظهار داشت: مردم منتظر دیدن خدمات رسانی دولت به مردم هستند و لذا خبرنگاران اطلاع رسانی از خدمات را در کنار بیان مسائل و مشکلات سرلوحه خود قرار دهند تا این خدمات باعث امیدافرینی در مردم ما شود.

 

فرماندار بهار در ادامه به بیان وضعیت بحرانی پیش آمده  در شب و روز گذشته پرداخت و گفت: به همراه دکتر توسلی، نماینده مردم برای سرکشی و بازدید از چند روستا اطراف رسول اباد عازم شدیم اما به ناگاه در برف و کولاک شدید گرفتار شدیم.

 

نباتی که خود در میانه این بحران قرار داشت از گرفتاری حدود ۱۲۰۰ خودرو و ۲۵۰۰ نفر در کولاک شدید در عرض ۵ ساعت خبر داد و اظهار داشت: شدت کولاک به قدری بود که تا دو متری چشم کار نمی کرد و بر اثر بارش شدید و کولاک مسیر بسته شده بود. 

 

وی ادامه داد: در این شرایط بنزین تعدادی از خودروها تمام شد و اگر دو ساعت دیگر کولاک ادامه می یافت ممکن بود با یک فاجعه  در این نقطه مواجه شویم.

 

نباتی با تشکر از عوامل حاضر در این بحران گفت:  در نقطه ای قرار گرفتیم که همه حاضران در صحنه از معاون فرماندار گرفته تا بخشداران و بقیه همکاران در کنارمسئولیت خود تا ماشین هل دادن و زنجیر چرخ بستن برای دیگر خودروها وارد عمل شدند.

 

فرماندار بهار از ورود ارتش برای کمک رسانی و باز کردن مسیر تشکر کرد و گفت: شرایط به قدری سخت شد که حتی ارتش با نفر بر نیز به کمک آمد تا راه را باز کند و رفت و آمد را تسهیل نمایند اما کولاک به قدری شدید بود که به فاصله دومتری از گریدر بار  دیگر جاده بسته می شد و امکان حرکت برای خودروها نبود.

 

وی با تشکر از مدیریت بحران استاندار و بیان اینکه در همین زمان شرایط مشابهی در مسیر ملایر اتفاق افتاده بود گفت: عصر این روز با کمک نیروهای امداد رسان هلال احمر، بسیج، نیروهای راهداری و  ارتش راه باز شد و بلافاصله ما در فرمانداری حاضر شدیم و جلسه اضطراری مدیریت بحران با نهادهای خدمات رسان برگزار کردیم تا شرایط را برای ساعات پایانی شب بررسی کنیم. 

 

وی با بیان اینکه همان شب بار دیگر شاهد کولاک شدید در همان مسیرها بودیم گفت: با کمک دهیاری ها مساجد و حسینیه های روستاهای اطراف آماده پذیرش مسافران و در راه ماندگان شد و حدود ۱۳۰۰ نفر در آن شب اسکان یافتند و ۱۳۰۰ پرس غذا بین آنها توزیع شد و با بهتر شدن شرایط به راه خود ادامه دادند.

 

نباتی از بازدید استاندار همدان در صبح روز جمعه از مسیرهای مواصلاتی بهار خبر داد و گفت: با توجه به شدت این بحران با حضور استاندار از مسیرهای مواصلاتی شهرستان بازدید کردیم و حساس بودن شریان های اصلي ارتباطی استان  با استان‌های همجوار برای وی تشریح شد تا اعتبارات فرا شهرستانی برای رسیدگی به آنها در نظر گرفته شود‌.

 

وی از گلایه برخی افراد در بسته بودن راه های ارتباطی برخی روستاها سخن گفت و اظهار داشت: در چنین شرایطی وقتی تمرکز روی مسیرهای اصلی باشد مطمئنا ممکن است از فرعیات باز بمانیم، لذا تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا به بهترین شکل ممکن به همه نقاط شهرستان خدمات دهی کنیم.

 

نباتی بحران پیش آمده را به مثابه یک رزمایش واقعی خواند و گفت: خوشبختانه این حادثه هیچ تلفات جانی نداشت و بیماران قلبی و بد حال در راه مانده نیز سریعا به مراکز درمانی منتقل شدند، چنین اتفاقی که در مدت ۳۰ سال گذشته در این منطقه بی سابقه بود باعث شد نواقص کار را احصا کنیم تا در آینده با آمادگی بهتر و بیشتر با چنین مسائلی مواجهیم شویم.

 

مرضیه کریمی رادپور

انتهای پیام/ص

 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی