سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/12/20 22:39:10
عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بهار در سال ۱۴۰۰

اجرای طرح هادی در ۶۳ روستای شهرستان بهار

رئیس بنیاد مسکن شهرستان بهار با تبریک ایام دهه فجر به بیان عملکرد پرداخت و از اجرای طرح هادی در سطح شهرستان بهار خبر داد.

شناسه خبر: 12378

به گزارش نشاط بهار؛ حسین سماواتی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بهار بیان داشت: در زمینه تهیه طرح هادی روستایی، خوشبختانه تمامی روستاهای شهرستان دارای طرح هادی می باشند که در سال ۱۴۰۰ بازنگری طرح هادی روستاهای آق کهریز، روان، سلیمان آباد، حسین آباد عاشوری، حسام آباد، سنگ سفید، دینارآباد، رسول آباد سفلی و چایان در برنامه کاری بنیاد مسکن قرار گرفته که تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ طرح هادی هر ۹ روستا تصویب و ابلاغ گردد.


سماواتی در ادامه افزود: در زمینه اجرای طرح هادی روستایی (بهسازی) از تعداد ۶۷ روستای تابعه شهرستان تا پایان سال ۱۴۰۰ این شعبه موفق به ورود به تعداد ۶۳ روستا جهت اجرای طرح گردیده است.

 سماواتی افزود: در سال ۱۳۹۹ جهت بهسازی روستاهای تحت پوشش این شهرستان از منابع مختلف، شامل ۳ درصد نفت و گاز، استانی، ماده ۲۳ و ملی مجموعاً به مبلغ حدوداً ۲ میلیارد و ۵۴ میلیون تومان تخصیص داده شده که عملیات اجرایی بهسازی چندین روستا شامل جعفر آباد، دولت آباد، رسول آباد سفلی، حیدره، قشلاق، همه کسی و آبرومند با اعتبارات ذکر شده در سال جاری به اتمام رسیده است.

اعتبار ۱۳۴۹ میلیون ریالی این بنیاد جهت عملیات اجرایی

وی در ادامه گفت: از محل منابع مختلف در سال ۱۴۰۰ تاکنون، مبلغ ۱۳۴۹ میلیون ریال اعتبار مصوب گردیده است که در صورت تخصیص اعتبار و مساعد شدن شرایط جوی، این بنیاد عملیات اجرایی را شروع خواهد نمود.

سماواتی افزود: مالکیت روستایی و شهری این بنیاد در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانواری که اوقافی نمی باشند و دارای سکنه هستند و همچنین در شهرهای صالح‌آباد، مهاجران و لالجین وارد شده که از ابتدای شروع طرح تا پایان شش ماهه اول سال ۱۴۰۰، تعداد ۱۱ هزار و ۵۰۰ جلد سند روستایی و تعداد ۲۶۷۰ جلد سند شهری صادر شده است.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان بهار در ادامه عنوان کرد: در زمینه طرح ویژه سازی و نوسازی مسکن روستایی از ابتدای شروع طرح تا پایان شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ تعداد ۹۹۳۶ نفر به بانک‌های عامل معرفی و تعداد ۹۰۷۰ نفر موفق به عقد قرارداد با بانک عامل شده که از این تعداد ۸۵۲۰ فقره نسبت به اخذ پایان کار ساختمان اقدام نموده اند.

سماواتی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۰۵۲ نفر به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و تعداد ۵۸۳ نفر موفق به عقد قرارداد با بانک عامل شده، که بهره‌برداری از ۵۰۹ واحد بهسازی شده است که با استفاده از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در دهه فجر به بهره برداری رسید.

پرداخت کمک بلاعوض برای تکمیل واحد مسکونی

 رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بهار تصریح کرد: در خصوص کمک به متقاضیانی که تحت پوشش هیچ یک از نهادهای امنیتی نمی باشند و با استفاده از تسهیلات طرح ویژه اقدام به احداث واحد مسکونی مقاوم نموده اما به دلیل عدم توانایی مالی قادر به تکمیل واحد خود نمی باشند، از طریق حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی (ره) مبلغی به عنوان کمک بلاعوض به آنها پرداخت می گردد؛ که تاکنون تعداد ۵۰۷ نفر به مبلغ ۳ میلیارد و ۵۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از طریق کمیته اجرایی تائید و در حال پرداخت می باشد.

سماواتی بیان کرد: در زمینه ارائه تسهیلات قرض الحسنه جهت تکمیل واحدهای در حال ساخت در سال ۱۴۰۰ تعداد ۷ فقره تسهیلات به این بنیاد ابلاغ شده که از این تعداد ۶ نفر با بانک‌های عامل عقد قرارداد نموده اند.

 حسین سماواتی رئیس بنیاد مسکن شهرستان بهار در خاتمه گفت: در زمینه استعلامات در سال ۱۴۰۰ به تعداد ۲۴۱۰ فقره استعلام از ادارات خدمات رسان و سایر ادارات پاسخگویی شده و همچنین در خصوص درخواست‌های تغییر کاربری در سال ۱۴۰۰ به تعداد ۱۷۷ فقره پرونده واصله از بخشداری ها پاسخگویی شده است.

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی