سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/12/23 22:47:29
نماینده ولی فقیه در استان همدان مطرح کرد:

شهید سلگی یک انقلابی منحصر به فرد بود

نماینده ولی فقیه در استان همدان در آئین رونمائی از کتاب «عشق هرگز نمی میرد» شهید میزرا محمد سلگی مجاهدی انقلابی، کارآمد و دلسوز برای نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

شناسه خبر: 12387

به گزارش نشاط شهر به نقل از ایکنا، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان همدان، حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه در استان همدان در آیین رونمایی از کتاب «عشق هرگز نمی میرد» که امروز به همت حوزه هنری استان همدان برگزار شد، با بیان اینکه نسل جوان نیازمند الگوهای ارزشی و صاحب اندیشه هستند، گفت: امروزه افرادی جزو الگوهای اجتماعی شده‌اند که فاقد صلاحیت هستند. در صورتی که ما در عمر چهل ساله نظام جمهوری اسلامی ایران، به ویژه در ایام دفاع مقدس، الگوهای فرهیخته‌ای داریم که در تاریخ کم نظیرند.

شعبانی شهید سلگی را الگویی انقلابی معرفی کرد و افزود: داشتن دغدغه انقلاب در زمان جنگ  تحمیلی و پس از آن و کادرسازی برای انقلاب از ویژگی‌های شهید میرزا محمد سلگی بود.

وی به جایگاه ویژه همسران و خانواده‌های فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس در ۸ سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: فرماندهان و ایثارگران علی رغم  فشارها و مشغله های فراوان جنگ، از خانواده‌های خود غافل نبوند، هرچند حضورشان اندک بود اما توجه فراوان به خانواده خود داشتند.    

شعبانی به کتاب «آب هرگز نمی میرد»، زندگی‌نامه میرزامحمد سلگی نوشته استاد حمید حسام اشاره کرد و افزود: نگارش و مطالعه این کتاب ها رواج دهنده سیرت، صداقت و اخلاص شهدا به عنوان الگو در جامعه هستند.

خطیب نماز جمعه شهرستان همدان چاپ کتاب «عشق هرگز نمی میرد» خاطرات خانم پروین سلگی و به قلم خانم مونا اسکندری را ارزشمند دانست.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به فعالیت های مطلوب حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان در عرصه اشاعه فرهنگ انقلابی تصریح کرد: انجام برخی اقدامات فرهنگی و انقلابی در استان و شهر همدان ضرورت داشت که با حضور رئیس جدید حوزه هنری آقای محمدمهدی سموات شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه هستیم.

رئیس حوزه هنری استان همدان نیز ضمن تبریک چاپ کتاب «عشق هرگز نمی میرد» گفت: اقدام خالصانه خانم پروین سلگی به عنوان راوی کتاب و خانم مونا اسکندری به عنوان نویسنده کتاب مصداق جهاد تبیین مورد نظر مقام معظم رهبری است.

محمدمهدی سموات با بیان اینکه ذهنیت عموم مردم از جنگ خشونت است، افزود: در کتاب «عشق هرگز نمی میرد» با محوریت ادبیات پایداری، ما شاهد  تبیین مبانی خانواده در عرصه دفاع مقدس هستیم  و منش برخورد شهید میرزا محمد سلگی با خانوده محترمش برای همه ما الگو است.

همسر شهید سلگی و راوی کتاب «عشق هرگز نمی میرد» تاثیر فراوان کتاب «آب هرگز نمی میرد» بر جامعه را  انگیزه اصلی خود برای روایتگری کتاب دانست و گفت: قرار نانوشته تالیف کتاب «عشق هرگز نمی میرد» با خانم اسکندری نویسنده کتاب را در برنامه چهلم شهید علی خوش لفظ گذاشتم و از سال ۹۶ فرایند تالیف کتاب آغاز شد.

پروین سلگی دلیل تحمل دردهایی چون فراغ پدر، برادر و جراحت ها همسر در جنگ تحمیلی را فقط عشق به میرزا محمد سلگی دانست و افزود: شهید سلگی علی رغم جراحت های سنگین  جنگی از ناحیه پا، برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی فروگذار نبود.

مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری معاونت راهبری حوزه هنری کشور، چاپ کتاب «عشق هرگز نمی میرد» را گامی برای شناساندن فرهنگ ارزشی دفاع مقدس در استان و کشور اعلام کرد و گفت: مسیر پیش روی ما راهی است که باید از طریق شناساندن فرهنگ ارزشمند انقلاب و دفاع مقدس طی شود و چاپ اینگونه کتاب‌ها می تواند چراغ راهی برای نسل امروز و آینده باشد.

وی با بیان اینکه تقریبا در ۲۵ ماه گذشته در جریان فرایند تولید کتاب «عشق هرگز نمی میرد» بوده‌ام، افزود:  بنده شهادت می دهم که مطالب این کتاب در کمال وسواس، دقت و صحت به رشته تحریر درآمده است.

وی همچنین از تمام جوانان نوقلم و استعدادهای ادبی استان و سراسر کشور برای اشاعه فرهنگ ادبیات پایداری دعوت به همکاری کرد.

نویسنده کتاب «عشق هرگز نمی میرد»، جشن تولد کتابش را همراه با سبکبالی برای خود خواند و گفت: با نگارش خاطرات خانم پروین سلگی همسر شهید میرزامحمد سلگی احساس می‌کنم به ندای رهبرم لبیک گفته‌ام.

خانم مونا اسکندری همگان را به خوانش کتاب «عشق هرگز نمی میرد»، دعوت کرد و از همه عواملی که وی را در نگارش کتاب همراهی کرده بودند تشکر نمود.

در این برنامه که از راوی و نویسنده کتاب تجلیل و قدردانی شد استاد حمید حسام، حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان‌ همدان، سردار مهدی فرجی، محمدرضا غلامی‌پاک مشاور اجرایی استاندار همدان، روح‌الله نباتی فرماندار شهرستان بهار، اعضای شورای شهر همدان و... حضور داشتند.

 

انتهای پیام/ص

 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی