سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/1/22 15:05:37
فرماندار شهرستان بهار در جمع دهیاران و اعضای شوراهای روستایی بخش لالجین:

طلبکار با مطالبه گر فرق دارد/ در مقابل کمترین فساد خواهیم ایستاد

صبح دیروز جلسه دهیاران و اعضای شوراي روستاهای لالجین در سالن اجتماعات شهید آوینی لالجین با حضور ائمه جمعه مهاجران و لالجین و فرماندار بهار برگزار شد.

شناسه خبر: 12439

گروه - مرضیه کریمی رادپور :

به گزارش نشاط شهر، صبح دیروز جلسه دهیاران و اعضای شوراي روستاهای لالجین در سالن اجتماعات شهید آوینی لالجین با حضور ائمه جمعه مهاجران و لالجین و فرماندار بهار برگزار شد.

 

در این جلسه بخشدار لالجین با بیان اين مطلب که به هیچ وجه کار نشدنی نداریم، اظهار داشت:  مدیریت در منابع و بهره وری بسیار مهم است بیش از ۴۰ سال است که ما در تحریم هستیم، اما مدیریت منابع بهترین امکان برای مقابله با تحریم هاست.

 

حمید میرزایی با مقایسه خدمات کشورمان پیش و پس از انقلاب اسلامی گفت: پیش از انقلاب ۷۰ درصد جامعه روستایی ما نه تنها از خدمات برخوردار نبودند بلکه حتی در بدترین حالت ممکن در برخی نقاط زندگی را سپری می کردند، سن امید جامعه ۵۱ سال بود الان به بالای ۷۰ سال رسیده است.

 

بخشدار لالجین وجود دو روحانی دغدغه مند در بخش را حسن بزرگ لالجین دانست و گفت: ائمه جمعه لالجین و مهاجران هر دو از دغدغه مندان هستند که مسائل و مشکلات مردم را دنبال کرده و بیان می کنند.

 

تدوین سند توسعه روستایی در دستور کار است

 

میرزایی از تدوین شناسنامه روستایی به عنوان سند توسعه روستا در ماه های آینده خبر داد و گفت: یکی از برنامه های ما در بخش تدوین سند توسعه ای برای روستاهاست که به صورت یک شناسنامه جامع و کامل برای هر روستا ایجاد شده و مشکلات روستاها در آن اولویت بندی خواهد شد.

 

میرزایی اجرای برنامه آموزشی برای ارتقای دهیاری ها به صورت واقعی، ایجاد گروهی از نخبگان و فعالین با عنوان مجمع مشورتی با محوریت دو امام جمعه بخش را از دیگر برنامه هایش در بخشداری بیان کرد و گفت: از دهیاران تقاضا دارم هر گونه اطلاعات و اخبار را به من اطلاع دهند و نظارت جدی بر ساخت و سازها داشته باشند.

 

در ماه آتی کمیسیون ماده ۹۹ در لالجین تشکیل می شود

 

وی همچنین از تشکیل کمیسیون ماده ۹۹ در ماه آتی خبر داد و تاکید کرد: دهیاران با جدیت تمام جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را بگیرند، نگذارند ساخت و سازهای غیر مجاز به مراحل آخر برسد، چرا که باعث نارضایتی در مردم خواهد شد.

 

وی همچنین از معرفی سه تن از دهیاران نمونه در بخش لالجین خبر داد و اظهار داشت: با توجه به عملکرد دهیاران در نظر داریم که دهیاران نمونه را معرفی کنیم تا این مسئله باعث تشویق دهیاران و حرکت رو به جلوی دهیاری ها شود.

 

در ادامه حجت الاسلام علی اکبر عالمی، امام جمعه مهاجران ضمن تبریک حضور دکتر میرزایی در سمت بخشداری لالجین،  یکی از مهمترین دلایلی عقب ماندگی لالجین و مهاجران را مسئولینی دانست که نه برنامه داشتند و نه از برنامه دیگران استقبال می کردند و اجازه کار را به دیگران هم نمی دادند.

 

حجت الاسلام عالمی ادامه داد: دومین نوع مدیران افرادی هستند که جوششی از خود ندارند و باید بهشان برنامه بدهیم ولی در گام دوم انقلاب ما چنین مدیری را نمیخواهیم، فردی را می خواهیم که سوای اینکه خودش حرکت می کند موج در منطقه راه می اندازد، در یک کلمه مدیر ما باید مدیر جهادی باشد.

 

دولت قبلی نمیخواست کار کند، اما دولت فعلی می خواهد

 

امام جمعه مهاجران افزود: فرق بین دولت قبلی و دولت فعلی در یک جمله است، دولت قبلی نمی خواست کار کند و دولت فعلی می خواهد کار کند‌، الان دولت هم و غمش را روی این گذاشته که کار انجام شود، دولت قبلی یک ویرانه تحویل مردم داده است و حداقل دو سال طول می کشد تا نخاله های دولت قبلی را جمع کنیم.

 

در ادامه فرماندار بهار نیز با اشاره به حضور ائمه جمعه دو شهر لالجین و مهاجران در جلسه اظهار داشت: با معرفی دکتر میرزایی به عنوان بخشدار لالجین، هم اکنون ترکیب خوبی در لالجین شکل گرفته و روحیه مطالبه گری و جوانگرایی در این بخش احساس می شود.

 

روح اله نباتی با اشاره به وضعیت کنونی کشور گفت: هم اکنون در مرحله ای هستیم که کشور ما با کار اداری پیش نخواهد رفت، بلکه در تمام ساعات شبانه روز باید به مردم جوابگو باشیم.‌ مردم نمی توانند منتظر ما بنشینند، کشور ما در حال رشد است و ما باید انرژی بیشتری برای رشد آن بگذاریم.

 

مطالبه گر با طلبکار فرق دارد

 

وی ادامه داد: ما باید مطالبه گر باشیم، مطالبه گری با طلبکاری فرق می کند، مطالبه گر کسی است که خودش وسط میدان است نه اینکه کنار گود نشسته و فقط ایراد می گیرد.

 

فرماندار بهار با اشاره به شعار سال گفت: دهیاران تلاش کنند تا فضای استفاده از محصولات دانش بنیان را مهیا کنند، همچنین دهیاران ارتباطشان را با بخشداری و فرمانداری بیش از این کنند

 

وی در خطاب با اعضای شورای روستاها گفت: دولت ضد فساد آیت الله رئیسی کوچکترین رابطه ای با فساد ندارد و با قدرت مقابل آن خواهد ایستاد، وقتی دیدید هر کسی می خواهد پایش را کج بگذارد، یا رانت خواری و سوء استفاده کند، گزارش دهید، از دهیاران گرفته تا بخشدار و حتی فرماندار نباید اجازه سوء استفاده را به کسی بدهید.

 

مرضیه کریمی رادپور

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی