سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

کاشت سیب زمینی در شهرستان بهار از نیمه دوم اسفندماه آغاز وتا نیمه دوم اردیبهشت ماه ادامه دارد و پیش بینی می‌شود 6000 هکتار سیب زمینی در شهرستان کشت شود و ارقام کاشته شده شامل بانبا ، کلمبا ، جلی ، رانومی است.

شناسه خبر: 12504

به گزارش نشاط شهر ، عبدالحسین اکبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت: کاشت سیب زمینی در شهرستان بهار از نیمه دوم اسفندماه آغاز وتا نیمه دوم اردیبهشت ماه ادامه دارد و پیش بینی می‌شود  6000 هکتار سیب زمینی در شهرستان کشت شود و ارقام کاشته شده شامل بانبا ، کلمبا ، جلی ، رانومی است.

او با بیان اینکه میزان بذر موردنیاز در هر هکتار 4.5 - 4 تن می‌باشد، اظهارکرد: روش کاشت به صورت کاملا مکانیزه و با دستگاه سیب زمینی کار انجام می‌شود که تمام مزارع سیب زمینی مجهز به سیتم های آبیاری تحت فشار می باشد و نهاده های مورد نیاز  نیز براساس نرم و برش استانی بین سیب زمینی کاران توزیع می شود 

اکبری با ابراز خرسندی از شرایط مستعد آب و خاک شهرستان بهار برای کشت انواع محصولات کشاورزی ، تاکید کرد :  شرایط مساعد اقلیمی، زمینه مناسبی را برای کشت محصول سیب زمینی در بهار فراهم کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی بهار در پایان به مشکلات کاشت سیب زمینی کاران از جمله بالا بودن هزینه‌های تولید وکاشت اشاره کرد و افزود: برداشت محصول سیب زمینی تابستانه از اوایل تیر ماه شروع می شود.

ایشان اظهار داشت باتوجه به شرایط بارندگی و کاهش نزولات آسمانی کشاورزان عزیز از کشت دوم و دیرهنگام محصولات زراعی خودداری نمایند.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی
Error
Whoops, looks like something went wrong.