سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/4/22 11:07:04
امام جمعه شهر بهار:

احیای نماز جمعه احیای انقلاب، در غدیر امیرالمومنین است

حجت‌الاسلام ارزنده: یکی از مواردی که در دشمنان باعث تنفر بیشتری شده است "نماز جمعه" و پس از آن مساجد هستند؛ باتوجه به توطئه های دشمن ضروری است که نماز جمعه را احیا کنیم و در نماز جمعه حضور پیدا کنیم چرا که احیای نماز جمعه احیای انقلاب، در غدیر امیرالمومنین است.

شناسه خبر: 12648

 

به گزارش نشاط شهر، صبح روز گذشته جلسه ی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در راستای مناسبت های مذهبی شهرستان بهار با موضوع بزرگداشت "عید غدیر" و مناسبت های پیش رو با حضور جمعی از مسئولین سطح شهرستان بهار و اصحاب رسانه در محل دفتر امام جمعه شهر بهار برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام محمد علی ارزنده با گرامیداشت و تبریک دهه ولایت و با اشاره به فرموده حضرت امام (ره) درباره نماز جمعه عنوان کرد : اگر قصد احیا کردن غدیر را داریم، این احیا کردن بدون هیچ تردیدی نتیجه اش انقلاب است و همچنین اگر می‌خواهیم انقلاب را پایدار نگه داریم باید از نماز جمعه پاسداری کنیم .

 

امام جمعه بهار اظهار کرد: در رابطه با طبخ غذا به همت یک خیر بهاری قول ۵۰ هزار طبخ غذا را دادندکه سعی می‌شود در سطح شهرستان توزيع شود.

 

وی در ادامه افزود: اگر قصد احیای طبخ غذا در مساجد را دارید سعی کنید حتما سفره پهن کنید و با توجه به سفارشات و تاکیداتی که در سفره پهن کردن شده است، باید جوان و نوجوانی که به سر سفره می آید خاطره خوبی از غدیر داشته باشد و در خاطرش باقی بماند .

 

حجت‌الاسلام ارزنده اذعان کرد : برگزاری برنامه ها در سراسر شهرستان بسیار زیاد است. سعی داریم که با توجه به‌ برقراری شرایط ، جلسه ای هم مختص به افراد سادات را داشته باشیم.همچنين یک جلسه شعر توسط کانون مداحان بهار در صبح روز عید سعید غدیر خم در  مسجد علی ابن ابیطالب برقرار خواهد شد و نیم ساعت مانده به اذان ظهر عقد اخوت نیز جاری خواهد شد. 

 

وی در پایان گفت :روشنگری هایی که در نماز جمعه مطرح میگردد و همچنین بیان مسائل مختلف در نماز جمعه میتواند تصویب کننده قوانین کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی  شود بنابر این باید بتوانیم با مشارکت همگانی و احیای نماز جمعه، در آن سهم بسزایی داشته باشیم.

 

در ادامه جلسه رضا نصرتی مطلوب معاون سیاسی امنیتی فرمانداری بهار با اشاره به اینکه همه امروز دغدغه مسائل فرهنگی را دارند عنوان کرد : قطعا با نیت خیر و با هدف انجام اقدامات مثبت در سطح شهرستان گام بر می‌داریم.

 

وی افزود: با توجه به مسائل و موارد موضوعات فرهنگی، سعی داریم هموراه با پیگیری های لازم جلساتی را در راستای برنامه ریزی به منظور اجرای مراسمات داشته باشیم. این تلاش صرفا برای ارتقاء سطح فرهنگی و اجتماعی و رفع دغدغه های فرهنگی شهرستان بهار می‌باشد که بسیاری از مسائل دیگر قطعا نشئات گرفته از موضوعات فرهنگی است.

 

نصرتی، با درخواستی از همه مدیران و رؤسای ادارات گفت: مسئولین باید در موضوعات فرهنگی مشارکت جدی داشته باشند و این مشارکت با عمل آنها همراه باشد همچنین به تعهداتی که در جلسه دادند پایبند باشند. مسائل فرهنگی فقط مربوط به دستگاه های فرهنگی نیست بلکه همه دستگاه های اجرایی باید دست به دست هم دهند. تعدادی از دستگاه ها و ادارات در بحث انجام تعهدات عملکرد خوبی را داشتند و پایبند وظایف خود بودند که قطعا پس از اجرای برنامه ها و مراسم های عید غدیر، از این ادارات تجلیل به عمل خواهد آمد.

 

وی بیان کرد : همه ما به اهمیت غدیر واقف هستیم ، در بحث برگزاری جشن غدیر ،مراسمات عفاف و حجاب، ازدواج آسان و...به دغدغه های فرهنگی حال حاضر کشور میپردازیم.

 

نصرتی مطلوب، در پایان اظهار کرد : انتظار داریم مراسماتی که در سطح شهرستان بهار انجام می‌شود در نوع خود بی‌نظیر باشد و فعالیت مشترک همه رؤسای ادارات، مسئولین، نهاد ها قطع به یقین باید از سال ها و سنوات گذشته بیشتر و بهتر عمل کنند. ان شاءالله بتوانیم مراسماتی را در شئن شهرستان برگزار کنیم.

فاطمه‌ بدرلو

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی