سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/4/23 10:39:01
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان:

کاهش ۴۵ درصدی قیمت کودهای فسفاته و پتاسه از تاریخ یکم فروردین ماه سال جاری

بهروز الیاسی گفت: با اجرای این مصوبه و مقایسه آمار فروش سه ماه ابتدایی سالجاری با مدت مشابه سال قبل در استان همدان، بطور میانگین شاهد افزایش 9 برابری مصرف این کودها هستیم.

شناسه خبر: 12649

 

به گزارش نشاط شهر، بهروز الیاسی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: مصرف کودهای شیمیایی پایه در جهت رسیدن به استانداردهای جهانی و میزان پیشنهادی موسسه تحقیقات خاک و آب کشور در استان همدان افزایش یافت. 

الیاسی در گفتگویی، با اشاره به کاهش ۴۵ درصدی قیمت کودهای فسفاته و پتاسه از تاریخ یکم فروردین ماه سال جاری، گفت: با اجرای این مصوبه و مقایسه آمار فروش سه ماه ابتدایی سالجاری با مدت مشابه سال قبل در استان همدان، بطور میانگین شاهد افزایش 9 برابری مصرف این کودها هستیم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان افزود: در فروردین ، اردیبهشت و خرداد سال گذشته فروش کود شیمیایی فسفاته 336 تن بوده که در مدت مشابه سالجاری به عدد سه هزار و 540 تن رسید و فروش کود شیمیایی پتاسه 140 تن بوده که در سالجاری به میزان یکهزار و 160 تن افزایش پیدا کرده است .  

وی تصریح کرد: مصرف کودهای شیمیایی به جهت کمی و کیفی تأثیر فوق‌العاده‌ای بر محصولات کشاورزی داشته و با افزایش مصرف و رسیدن به مصرف بهینه، افزایش کمیت و کیفیت تولید محصولات کشاورزی را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: در این مدت نیز توزیع و فروش کود شیمیایی اوره با حدود 10 درصد افزایش ، به رقم هفده هزار و 600 تن رسید. 

وی با اشاره به ذخیره استراتژیک 20 هزار تن انواع کودهای شیمیایی در استان همدان گفت: که مشکلی در تأمین و تدارک کود مورد نیاز کشت های آتی پاییزه در استان وجود ندارد.

الیاسی در پایان گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با 80  کارگزار و عامل فروش در استان همدان در نزدیکترین فاصله ممکن به کشاورز کود شیمیایی مورد نیاز بخش تولید را در اختیار آنها قرار می دهد و از کشاورزان خواست تا کودهای شیمیایی را از شبکه‌های رسمی تهیه کنند تا با استفاده از کودهای با کیفیت، شاهد اثربخشی آن در محصولات خود باشند و کودهای تقلبی نیز از چرخه تولید استان خارج گردد . 

انتهای پیام/ص

 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی