سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

بخشدار لالجین : مشکل گازبهای واحدهای تولید سفال و سرامیک شهر لالجین(شهر جهانی سفال) با پیگیری‌های مستمر و دستور موکد استاندار همدان حل و با کاهش تعرفه مصرفی، دغدغه فعالان این هنرصنعت نیز رفع شده است.

شناسه خبر: 12654

 

به گزارش نشاط شهر، دکتر میرزایی بخشدار لالجین در تشریح نحوه  کاهش گاز‌بهای مصرفی واحدهای تولید سفال و سرامیک شهر جهانی لالجین که به دستور دکتر علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان امسال انجام شده است،گفت: مشکل گازبهای واحدهای تولید سفال و سرامیک شهر لالجین(شهر جهانی سفال) با پیگیری‌های مستمر و دستور موکد استاندار همدان حل و با کاهش تعرفه مصرفی، دغدغه فعالان این هنرصنعت نیز رفع شده است.

 

 وی گفت: بر اساس بند (ط) تبصره یک قانون بودجه، گازبهای صنایع سفال از ابتدای سال ۱۴۰۰ برابر ۱۰ درصد نرخ متوسط خوراک گاز تحلیلی به شرکت‌های پتروشیمی و فلزی به صورت ماهیانه و شناور بود که از ۶ بهمن ۱۴۰۰ به صورت ثابت و به میزان هر متر مکعب پنج هزار ریال محاسبه می‌شد.

دکتر میرزایی  ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ و در راستای حمایت از صنایع حوزه گردشگری، گازبهای صنایع مرتبط از جمله صنایع دستی (سفال)، معادل تعرفه بخش تجاری برابر با هر متر مکعب هزار و ۴۹۵ ریال محاسبه می شود. که باید سفالگران لالجینی. به دو مورد توجه داشته باشند: ابتدا اینکه باید مجوز های لازم از اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی را داشته باشند و دوم این که بدهی معوقه گاز بها در سال ۱۴۰۰ نداشته باشند. 

او افزود : بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱، صنایع دستی از جمله سفال از بخش تعرفه صنعتی خارج شدند.و طبق بند ط تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به صورت تعرفه تجاری هزار و ۴۹۵ ریال محاسبه و تعدیلات انجام خواهد شد.

زهرا صادقی گلزار

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی
Error
Whoops, looks like something went wrong.