سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

یکی از این فرصت‌های پیش‌رو، که می‌تواند نویدبخش آینده‌ای روشن باشد، سفر ریاست محترم دولت سیزدهم به استان همدان است که در روزهای آینده فرصت وقوع خواهد یافت؛ این رویداد، برای استان همدان که تشنه رونق و توسعه بوده، ذی‌قیمت و حساس است.

شناسه خبر: 12663

 

استان همدان در گذشته فراز و فرود بسیاری داشته است، با توجه به فرودهای بسیاری که داشته، بررسی آن‌ها، مجالی گسترده می‌طلبد. 

آنچه در شرایط ‌کنونی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، شناسایی آفت‌های موجود، دوری جستن از اشتباهات و کوتاهی‌های گذشته برای پیش‌رفتن و به دست آوردن آینده است.

 

یکی از این فرصت‌های پیش‌رو، که می‌تواند نویدبخش آینده‌ای روشن باشد، سفر ریاست محترم دولت سیزدهم به استان همدان است که در روزهای آینده فرصت وقوع خواهد یافت؛ این رویداد، برای استان همدان که تشنه رونق و توسعه بوده، ذی‌قیمت و حساس است؛ استان همدان، شرایط فعلی از آخرین مقصدهای دور اول سفر ریاست جمهوری به حساب می‌آید و قطعاً در اذهان ریاست محترم جمهوری و هیأت همراه، ایجاد مقایسه و تطابق با سایر استان‌ها شکل خواهد گرفت؛ بنابراین، اگر در این رویداد استان با قوت ظاهر شود می‌تواند نهایت بهره‌برداری را از این فرصت داشته باشد و با جذب اعتبارات مناسب، بخشی از کاستی‌ها و بزنگاه‌های از دست رفته را جبران کند. 

 

به همین منظور رعایت دو نکته حائز اهمیت است: اول آنکه، نیازهای استان به خوبی احصاء شده و اولویت بندی‌های لازم، باتوجه به محدودیت‌های موجود انجام گیرد. 

دوم: پروژه‌ها بر اساس نیازهای امروز و با نگاه بلندمدت تعریف شوند؛ بنابراین، انتظار می‌رود، این امر، مورد توجه متولیان امور قرار  گیرد.

 

 بر اساس اخبار واصله از سایر استان‌ها و با توجه به تدابیر اندیشیده شده در استان، به نظر می‌رسد که این نکته در همدان رعایت شده و همگان منتظر روز موعود و تأیید این پروژه‌ها هستند.

تعریفِ پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف، توزیع متوازن آن‌ها در همه شهرستان‌ها، می‌تواند به عنوان نقطه قوتی، زمینه دلگرمی مردم را فراهم کند. 

 

مجموعه مدیریتی استان، طی بررسی‌ها و پیگیری‌های مستمر با مقامات کشوری در پایتخت، بسته مناسب و قابل‌توجهی برای سفر ریاست محترم جمهوری به استان تدارک دیده است.  

 

با این حال، فضای فرهنگی و سیاسی استان نیز می‌تواند نقش مهمی در کیفیت سفر مورد نظر داشته باشد. 

 

اگر ادعای دلسوزی برای استان از سوی همه گروه‌ها و تفکرها را بپذیریم، فضای وفاق و همدلی، آورده و بُرد بیشتری برای استان خواهد داشت؛ تسویه حساب‌های شخصی، موضوع اصلی را به حاشیه‌رانده و میزان بهره‌برداری از سفر ریاست جمهوری را برای استان به پایین‌ترین سطح ممکن کاهش خواهد داد.

لذا سفر ریاست محترم جمهور به استان، امتحانی برای سنجش عیارِ ادعایِ مدعیان است.

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی