سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/4/30 14:18:57
مدیر جهاد کشاورزی بهار:

برداشت سیر از اراضی شهرستان بهار آغاز شد

عبدالحسین اکبری از آغاز برداشت سیر از ۱۳۰۰ هکتار اراضی شهرستان بهار خبر داد.

شناسه خبر: 12668

 

به گزارش نشاط شهر، مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار با اشاره به اینکه برداشت سیر از ۱۳۰۰ هکتار از اراضی شهرستان بهار آغاز شده است، گفت: سیر از جمله محصولات مهم شهرستان بهار بوده و تعداد 520 نفر از بهره برداران شهرستان به کشت و کار و برداشت این محصول اشتغال دارند.

 

اکبری پیش بینی کرد که از این میزان مقدار 20 هزار و 8۰۰ تن سیر برداشت خواهد شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی بهار اظهار کرد: برداشت سیر در بهار تا هفته اول مرداد ماه ادامه دارد و محصول برداشت شده علاوه بر بازار داخل استان به استان‌های دیگر نیز فرستاده می‌شود.

 

اکبری تصریح کرد با توجه به شرایط آب و هوایی و حاصلخیزی خاک این منطقه، سیر تولیدی شهرستان بهار از کیفیت بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه محصول سیر از لحاظ اقتصادی قابل رقابت با محصولات سبزی و صیفی و سایر محصولات پر آب بر می باشد می تواند بعنوان یک محصول با مصرف آب کمتر در تناوب زراعی سایر محصولات قرار گیرد.

 

به گفته وی مشکلات توسعه محصول سیر در شهرستان بهار، نبود انبارهای فنی برای ذخیره سازی و فقدان واحدهای های فرآوری صنعتی و بسته بندی است.

 

سیر علاوه بر مصرف خوراکی بصورت تازه، سیر ترشی یا چاشنی در صنایع غذایی برای تولید فرآورده‌های غذایی نقش مهمی دارد که بعنوان یگ گیاه دارویی موثر در بیماریهایی همچون فشار خون، بیماریهای قلبی، کاهش کلسترول خون و خواص ضد انگلی، ضد میکروبی، درمان بیماریهای دستگاه گوارش استفاده می‌شود.

زهرا صادقی گلزار

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی