سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/6/2 15:43:33
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان:

کاهش 45 درصدی قیمت کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه در دولت مردمی سیزدهم

بهروز الیاسی: با توجه به افزایش قیمت این دو نوع کود در سالهای گذشته عملاً مصرف آنها به صفر رسیده بود که خسارت بزرگی در زمینه کمیت و کیفیت تولیدات زراعی و امنیت غذایی متوجه کشور بود.

شناسه خبر: 12748

 

به گزارش نشاط شهر، بهروز الیاسی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان بمناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران،  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان وظیفه تهیه و تدارک، توزیع، حمل و نقل و فروش انواع نهاده های مورد نیاز کشاورزی علی الخصوص کود شیمیایی را عهده دار می باشد که در استان همدان با 80 کارگزار فعال در 10 شهرستان، کود شیمیایی بخش کشاورزی را بر اساس سهمیه بندی سازمان جهاد کشاورزی و از طریق سامانه پهنه بندی در اختیار کشاورزان قرار می دهد.

 

کاهش 45 درصدی قیمت کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه در دولت مردمی سیزدهم


ایشان از اقدامات مهمی که در دولت سیزدهم اتفاق افتاد کاهش 45 درصدی قیمت کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه از ابتدای سالجاری عنوان کرد و گفت: با توجه به افزایش قیمت این دو نوع کود در سالهای گذشته عملاً مصرف آنها به صفر رسیده بود که خسارت بزرگی در زمینه کمیت و کیفیت تولیدات زراعی و امنیت غذایی متوجه کشور بود.


وی با اشاره به اقدام به موقع وزارت متبوع در کاهش 45 درصدی قیمت آن از فروردین ماه، خوشبختانه مصرف کودهای شیمیایی نسبت به مدت مشابه سال قبل،  فسفاته 8 برابر و پتاسه 7 برابر در استان همدان افزایش پیدا کرد که به استانداردهای جهانی نزدیک و تأثیر خود را نیز بر عملکرد تولید نشان داده است.


 بهروز الیاسی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با اشاره به تأمین صد در صدی کود شیمیایی مورد نیاز استان همدان توسط این شرکت گفت به طور میانگین سالانه مقدار حدود 120 هزارتن انواع کودهای شیمیایی برای استان تأمین، تدارک و توزیع می شود.

 

تحقق 40 درصدی برنامه کودی استان تا پایان مردادماه


این مقام مسئول یادآور شدند برنامه کودی استان در سالجاری نیز ، 123000 تن انواع کود شیمیایی ازته ، فسفاته و پتاسه می باشد که شامل حـــدود نود هزار تن ازته ، بیست و هفت هزار و 300 تن فسفاته و پنج هزار و 700 تن پتاسه است که تا پایان مردادماه سالجاری حدود 40 درصد آن محقق شده است.

 

ذخیره راهبردی بیش از 23 هزار تن انواع کود شیمیایی


وی از ذخیره راهبردی بیش از 23 هزار تن انواع کودهای شیمیایی یارانه دار ازته، فسفاته و پتاسه در انبارهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان تا پایان مرداد ماه خبر داد و گفت روند حمل و تخلیه کود شیمیایی در انبارهای سازمانی شرکت و همچنین انبارهای کارگزاران در شهرستان های استان ادامه دارد.

ایشان در پایان یادآور شد شرکت خدمات حمایتی کشاورزی علاوه بر تأمین کودهای شیمیایی یارانه دار، به منظور حمایت از  شرکت های دانش بنیان، تولیدات کودهای شیمیایی و کشاورزی آنها را که استانداردهای لازم را کسب و با شرکت تفاهم نامه منعقد کرده باشند نیز در سبد کودی خود دارد و متقاضیان این نوع کودها میتوانند کود مورد نیاز خود را از کارگزاری های شرکت دریافت نمایند‌.

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی
Error
Whoops, looks like something went wrong.