سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/6/8 15:47:23
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

احداث گلخانه ها در اولويت اول سازمان جهاد کشاورزی استان است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در افتتاح گلخانه خسروی گفت: در اولويت اول ما احداث گلخانه ها است، اگر تمام زمین های استان گلخانه شود، تولید محصولات مختلف ۵ الی ۱۰ برابر می‌شود و در مصرف آب هم ۱۰ الی ۲۰ درصد صرفه جویی می‌شود و ما با هدف "افزایش تولید به کاهش مصرف آب " می‌رسیم.

شناسه خبر: 12759

 

به گزارش نشاط شهر، در ششمین روز از هفته دولت، سفر نیم روزه‌ی استاندار همدان به شهرستان بهار با استقبال فرماندار و مسئولین شهرستانی برای افتتاح برخی پروژه ها و بازدید از روند پروژه های عمرانی صورت گرفت. یکی از این پروژه های افتتاحی با اعتبار ۱۲.۵ میلیارد تومان به مساحت ۷۶۲۷ متر همراه با اشتغال زایی ۷ نفر، گلخانه خسروی واقع در روستای دهنجرد از توابع بخش لالجین بود که به افتتاح رسید. 

 

روح الله نباتی فرماندار شهرستان بهار با تبریک هفته دولت به همه خدمتگزاران صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و سرداران اسلام عنوان کرد : الحمدلله شهرستان بهار ظرفیت های بسیار خوبی دارد که به خاطر این ظرفیت ها دکتر قاسمی فرزاد استاندار همدان هم توجه خاص و ویژه ای به شهرستان بهار دارد .

 

وی افزود : سفر های متعدد استاندار محترم به شهرستان بهار نشان دهنده توجه خاص ایشان به شهرستان بهار و بخش لالجین می باشد از استاندار محترم کمال‌ تقدیر و تشکر را داریم .

 

در ادامه دکتر بهراملو مدیر سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با گرامیداشت هفته دولت عنوان کرد : دکتر قاسمی فرزاد از همان ابتدا تاکید ویژه ای بر راه اندازی گلخانه ها داشتند. طی ۱۸ سال گذشته در سازمان جهاد کشاورزی ۱۸۰ هکتار گلخانه اجرا شد که سالانه به طور میانگین ۱۰ هکتار است. با توجه به تاکیدات و حمایت هایی که دکتر قاسمی فرزاد داشتند ما همت ویژه ای را با هدف توسعه گلخانه ها داشتیم .

 

وی افزود: در حال حاضر ۲۲۰ هکتار گلخانه داریم که برنامه‌ هایی نیز در این راستا وجود دارد و قطعا تا پایان سال بالاي ۳۰۰ گلخانه به عدد قابل قبولی خواهد رسید. 

 

وی با اشاره به اولويت های سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد : در اولويت اول ما احداث گلخانه ها است و در اولويت دوم، صنایع تبدیلی می باشد که در دستور کار قرار دارد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز بيان کرد : اگر تمام زمین های استان گلخانه شود، تولید محصولات مختلف ۵ الی ۱۰ برابر می‌شود و در مصرف آب هم ۱۰ الی ۲۰ درصد صرفه جویی می‌شود و ما با هدف "افزایش تولید به کاهش مصرف آب " می‌رسیم .

 

وی گفت : گلخانه خسروی با مساحت ۷۶۲۸ متر مربع واقع در روستای دهنجرد از توابع بخش لالجین به صورت علمی و پیشرفته احداث شده که در فاز اول این گلخانه ۲۸۰۰ متر مربع به بهره برداری رسید و ۴۸۰۰ متر مربع هم در حال تکمیل است که حدود ۱۰ میلیارد تسهیلات گرفته شده است و حدود دو میلیارد نیز از طریق هزینه خصوصی تامین شده است.

 

دکتر بهراملو در پایان گفت: احیای کلینیک های حفظ نباتات باهدف کاهش مصرف سموم در دستور کار قرار گرفته است همچنین قصد داریم تا کشاورزان دیگر مجبور نباشند به صورت مستقیم، سم خریداری کنند و علاوه بر کمیت، کیفیت نیز ارتقاء پیدا کند.

فاطمه بدرلو

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی
Error
Whoops, looks like something went wrong.