سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/6/10 20:53:52
استاندار همدان در مراسم بزرگداشت پدافند هوایی کشور با حضور وزیر کشور:

از مردم بهار و کبودراهنگ و کشاورزان تشکر می‌کنم

وزیر کشور گفت: همه تجهیزات پدافند هوایی کشور بومی بوده و به دست فرزندان این کشور تولید می‌شود پس می‌توانیم بگوییم پدافند هوایی بومی و مستقل داریم.

شناسه خبر: 12763

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از خبرگزاری تسنیم، سردار احمد وحیدی صبح امروز در مراسم بزرگداشت پدافند هوایی کشور اظهار داشت: پایگاه هوایی شهید نوژه همواره در تامین امنیت کشور نقش بزرگی داشته و دارد.

وی با بیان اینکه این انقلاب بزرگ به دست کسانی به ثمر رسید و حفظ شد که از همه چیز خود برای انقلاب و کشور گذشتند افزود: در نبود آنها عهد بزرگی بر گردن داریم که باید به آن عمل کنیم.

وزیر کشور با این توضیح که عهدی که خدا بر دوش ما نهاده عهدی است که نیروهای مسلح بیشتر به آن نزدیک است مطرح کرد: نیروهای مسلح ما تحت پرچم ولایت فقیه جانانه برای دفاع از حریم حرم ایستادند.

وی با اشاره سخن شهید سلیمانی که گفت ایران حرم است که اگر حفظ شود دیگر حرم ها حفظ می‌شود عنوان کرد: بخش زیادی از دفاع بر عهده نیروهای مسلح به ویژه نیروی هوایی و پدافند است که باید تمام حرکات دشمن را رصد کرده وتوطئه آنها را کشف کرده و آنچنان پاسخی بدهند که دشمن خیال باطل نکند.

وحیدی با این توضیح که پیکر کشورهای اسلامی از تجاوزات و تعدی نظام استکباری و صهیونیستی خونین است مطرح کرد: دشمن هیچگاه نمی‌تواند به دلیل وجود شما نیروهای مسلح خیال تعدی به کشور ایران را در سر بپروراند .

وی با بیان اینکه پدافند هوایی نیروی تازه متولد شده‌ای است که چند سال پیش به فرمان و تدبیر رهبری ایجاد شد اظهار داشت: امروز پدافند هوایی در قالب نیروی چهارم ارتش حافظ آسمان‌های کشور در مقابل حرکات دشمن است.

وزیر کشور با بیان اینکه نیروی پدافند هوایی در این مدت رشد و تعالی خوبی داشته است افزود: تجهیزات پدافند هوایی از پیچیده ترین وسایل است مانند رادار و پهپاد های پیچیده که باید به کار گرفته شود.

وی با این توضیح که جمهوری اسلامی در بخش رادار آنچنان پیشرفته است که می‌تواند پرنده‌های دشمن را کشف و منهدم کند گفت: به همین ایران دلیل جزو کشورهای ردیف اول دنیاست.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در بخش موشکی نیز در برد بلند، متوسط و دوش پرتاپ نیز شرایط خوبی داریم  مطرح کرد: همه این تجهیزات بومی بوده و به دست فرزندان این کشور تولید می‌شود پس می‌توانیم بگوییم پدافند هوایی بومی و مستقل داریم.

وی بیان کرد: پدافند هوایی مفتخر است به اینکه قریب به اتفاق تجهیزات را خودش تولید کرده و حتی وقتی برخی پیشنهاد دادند تا تجهیزاتی را در اختیار آنها بگذارند گفتند ما خودمان بهتر از این را می سازیم.

وحیدی عنوان کرد: چه در بخش راداری و چه موشکی پدافند هوایی نیرویی زمین پایه، دریا پایه و هوا پایه بوده و طبیعی است با توجه به جریان‌هایی که در اطراف کشور می‌گذرد چنین نیرویی در کشور خلق شود و نگذارد دشمن به فضای ما ورود کند.

وی با گرامیداشت روز پدافند هوایی توضیح داد: با همکاری و ایجاد قرارگاه‌های مختلف، ظرفیت پدافند کشور در شرایط خوبی است که جا دارد از فعالان این عرصه تشکر کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه پایگاه سوباشی پس از پذیرش قطعنامه توسط دشمن بمباران شده و تعدادی از عزیزان به شهادت رسیدند مطرح کرد: دشمن ما همان دشمن است، دشمن بداخلاق و شیطان صفت که نباید به آنها اعتماد کرد.

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی