سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/7/24 15:02:31
بخشدار لالجین خبر داد:

آسفالت ریزی روستاهای بخش لالجین با جذب اعتبار 21 میلیارد تومانی

حمید میرزایی بخشدار لالجین در مصاحبه با خبرنگار نشاط بهار به مشروح عملکرد شش ماهه پرداخت و از عملیات زیرسازی، بهسازی، جدول کشی و آسفالت ریزی معابر اصلی و فرعی ۱۸ روستای بخش لالجین خبر داد.

شناسه خبر: 12907

 

به گزارش نشاط بهار، حمید میرزایی بخشدار لالجین در ابتدای مصاحبه اظهار داشت: یکی از اقدامات بزرگ در بخش لالجین اجرای همزمان زیرسازی، بهسازی، جدول کشی و آسفالت ریزی همه روستاهای بخش لالجین با اعتبار بیش از ۲۱ میلیارد تومان از محل خود یاری اهالی و دهیاری می باشد که تا اواخر مهرماه سالجاری ادامه خواهد داشت‌.

 

 وی همچنین از کلنگ زنی راه مزرعه مهدی آباد به مهاجران در هفته دولت خبر داد و افزود: بیس ریزی و جذب پیمانکار طرح انجام شده است و با اتصال مهاجران به جاده تهران در آینده و اصلاح پیچ های تند و آسفالت ریزی این مسیر علاوه بر خروج شهر مهاجران از بن‌بست، مسیر دسترسی به جاده تهران ۳ و نیم کیلومتر می‌شود.

 

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: با اصلاح نقاط حادثه‌ خیز شهر مهاجران بدون اختصاص اعتبار و با حمایت های فرماندار و کار جهادی و ماشین آلات اداره راهداری و حمل و نقل، سطح خطرات جاده مهاجران کاهش یافته است.

 

بخشدار شهر جهانی لالجین از تعویض خطوط فشار ضعیف برق مهاجران و کوشک آباد خبر داد که به دلیل فرسودگی شبکه با کوچکترین باد و باران قطعی مکرر برق را برای اهالی به همراه داشت که با تعویض کابل و چراغ و تیر چراغ برق این مشکل برطرف خواهد شد؛ همچنین با کار جهادی امسال کلیه ی تیر های برق مزاحم در سطح بخش برچیده خواهد شد.

 

شایان ذکر است میرزایی از اجرا و آماده بهره برداری بودن فیبر نوری شهرک های صنعتی لالجین و کارخانه قند خبر داد.

 

وی در میانه مصاحبه از اختصاص اعتبارات ویژه برای بازسازی و نوسازی تجهیزات مجتمع فرهنگی شهید آوینی لالجین و اختصاص نیروی دائمی برای این مجتمع خبر داد و افزود: پروژه سالن ورزشی و زمین چمن مصنوعی لالجین با صرف اعتباری بیش از ۷۰۰ میلیون تومان در هفته دولت به بهره برداری رسید.

 

میرزایی عنوان کرد: زیرسازی و تسطیح و فنس کشی سالن ورزشی روستای لتگاه انجام شده و زمین چمن مصنوعی نیز تحویل روستا شده است.

 

بخشدار لالجین ادامه داد: نهضت آسفالت رسانی باعث شده است که تکاپوی خاصی در بخش اتفاق بیفتد و اکثر مردم روستاها که سالیان سال خانه های قدیمی آن ها با توجه به طرح های هادی در معبر قرار گرفته است خود به خود تخریب نمایند؛ نمونه بارز آن در روستای دهنجرد بیش از ۵۰ نفر از اهالی به صورت خودجوش و جهادی و بدون کمک دولت و با اعتمادی که به خدمات دولت مردمی سیزدهم داشتند با هزینه شخصی کار عقب‌نشینی و دیوار کشی منزل خویش را انجام داده‌اند که این کار جهادی در کمتر از یک ماه جای تحسین داشته و در کل کشور بی‌نظیر است و ما هم در ازای این اقدام خدا پسنده کلیه شبکه فرسوده آب آن را در کوتاه ترین زمان تعویض و انشعابات در حال بازسازی و واگذاری می باشد.

 

 همچنین خطوط مخابرات نیز به صورت زیرزمینی در این روستا اجرا خواهد شد و در چند روز آینده شاهد جدول کشی و آسفالت ریزی در داخل روستا خواهیم بود.

 

میرزایی در ادامه با بیان اینکه فعالیت خویش در بخشداری لالجین همزمان با آغاز سال جدید و تاکید بر تولید دانش بنیان توسط مقام معظم رهبری آغاز شد گفت: اقدامات خوبی در بخش اشتغال زایی صورت گرفته است که از جمله آن حمایت و توسعه کشت های گلخانه ای و پیگیری و رفع مشکل واحد های تولیدی می باشد. 

 

وی افزود: با همکاری شرکت شهرک های صنعتی در فاز ۲ شهرک سفال و سرامیک لالجین همه مشکلات معارضان حل و فصل شد و به زودی کار واگذاری زمین ها به متقاضیان انجام می‌شود.

 

 وی به وجود خشکسالی های اخیر و بحران آب در چندین روستا اشاره کرد و گفت: مشکلات اغلب روستا برطرف و فقط از ۱۸ روستا یکی از روستاهای لالجین مشکل جدی و ۲ روستا دیگر هم کم آبی دارند و مابقی روستاها مشکل خاصی ندارند که برای همین ۳ روستا به دنبال آن هستیم با احداث مجتمع آبرسانی مشترک، بخش عمده ای از مشکلات آب روستائیان برطرف می‌شود.

 

حمید میرزایی بخشدار لالجین در خاتمه بیان کرد: سوق کشاورزان به سمت آبیاری های نوین و کشاورزی مکانیزه که سال‌های گذشته انجام شده است در این دولت هم در حال انجام است و به کشاورزان تسهیلات لازم اعطا می گردد.

 

وی در پایان از حمایت های بی دریغ استاندار جهادی و انقلابی آقای دکتر قاسمی فرزاد، دکتر نباتی فرماندار بهار، ائمه محترم جمعه لالجین و مهاجران، شهرداران، دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، مدیران دستگاها های اجرایی و به خصوص مردم شهید پرور و انقلابی بخش لالجین تشکر کرد.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی