سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

جلسه شورای فرهنگ عمومی به ریاست فرماندار با همراهی برخی دستگاه های اجرایی در فرمانداری بهار تشکیل شد.

شناسه خبر: 12925

 

به گزارش نشاط شهر، روح اله نباتی فرماندار بهار اظهار کرد: در این شورا آسیب های فرهنگی به‌صورت دقیق توسط متولیان امور فرهنگی بررسی شود تا با خرد جمعی راهکارهایی پردازش شود و برای اجرای آن‌ها برنامه‌ریزی مدون صورت گیرد تا خروجی قابل قبولی را نظاره گر باشیم.

 

وی افزود: بررسی آسیب‌های بومی برای ما در اولویت قرار دارد و در همین راستا بهره گیری از قابلیت های مردمی بهترین راه حل مشکلات فرهنگی می‌باشد تا بتوان نوجوانان و جوانان را از آسیب های فرهنگی دورکنیم.

 

نباتی برخی از آسیب های فرهنگی را ناشی از ضعف فرهنگی برشمرد و گفت: پس از آسیب شناسی درست، باید راهکارهای متناسب با مسائل فرهنگی ارائه شود تا در جهت رفع مشکلات فرهنگی مثمرثمر واقع شویم.

 

نباتی ادامه داد: اکثر مشکلات و دغدغه های امروزی مسائل فرهنگی است و حتی موضوعات معیشتی نیز تبدیل به یک مسئله فرهنگی شده که باید با اتخاذ برنامه های بلند مدت برای تحکیم مسائل فرهنگی تلاش کنیم‌.

 

 فرماندار شهرستان بهار گفت: تاثیر فعالیت شورای فرهنگ فرهنگی در شناسایی و رفع مشکلات بسیار زیاد است و متولیان فرهنگ عمومی برای تأثیرگذاری بیشتر باید موضوعات فرهنگی را شناسایی کنند چرا که شناسایی موضوعات تاثیر چشمگیری در هموار سازی امور دارد.

 

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمد علی ارزنده امام جمعه بهار گفت: یکی از مشکلات کشور ما  تضاد در گفته ها  و دوگانگی است، اگر موردی از نظر اعتقادی و ذاتی مطلوب است باید در همه دولت ها و برای همه سیاستمداران مورد پسند باشد، این نشان دهنده این مشکل در کشور ما می‌باشد که باید با فرهنگ سازی به مرور زمان حل شود.

 

در پایان دستگاه‌های بهزیستی، فراجا و شهرداری به بیان آسیب های فرهنگی حوزه خود پرداختند و نزاع و درگیری، عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، رهاسازی پساب خانگی در کوچه ها، سرقت‌، مصرف مواد مخدر و اعتیاد، مصرف مشروبات الکلی، استفاده نوجوانان از موتور بدون گواهینامه و بدون کلاه ایمنی، آسیب رساندن به اموال عمومی، عدم ساماندهی کارگران فصلی بعنوان مهمترین معضلات فرهنگی شهرستان بهار بیان شد.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی
Error
Whoops, looks like something went wrong.