سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/8/14 21:25:22
پیش بینی تسهیلات بانکی و ۱۰ هکتار زمین برای توسعه صنایع لتگاه

تمرکز دولت سیزدهم توازن در بازار سرمایه است

صبح امروز وزیر صمت به همراه استاندار همدان، در شهرستان بهار حاضر شدند و با نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بهار و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی، از کارگاه چینی بهداشتی در لالجین و کارگاه جوراب بافی در لتگاه بازدید داشتند تا از نزدیک در جریان مشکلات این حوزه قرار گیرند.

شناسه خبر: 12971

 

به گزارش نشاط شهر، دکتر سید رضا فاطمی امین وزیر صمت ابتدا در کارگاه چینی بهداشتی لالجین حضور یافت و بیان کرد: فعال‌سازی ظرفیت‌های تولید از چشمگیرترین رویکردهای وزارت صمت می‌باشد؛ وضعیت تولید در کشور نسبت به سابق به مرحله خوبی رسیده و علت این رشد در بحث تولید، همت فعالان اقتصادی، تأمین مواد اولیه و توجه به زیرساخت ها بوده است.

 

فاطمی امین افزود: ۹۰ واحد صنعتی تعطیل، هم اکنون فعال و احیا شدند؛ همچنین فعال سازی واحدهایی که زیر ظرفیت اسمی کار می کنند نیز در دستورکار قرار دارد.

 

وی بر ضرورت فعال نمودن ظرفیت های موجود تاکید کرد و ادامه داد: تمرکز دولت سیزدهم توازن در بازار سرمایه است و در همین راستا سرمایه گذاری در شهرستان هایی که ظرفیت اشتغال در آن ها پایین تر است صورت می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: طرح‌های جدیدی با همکاری معدن‌کاران و صنعت‌گران برای تناسب در توزیع اشتغال در سراسر کشور انجام خواهد شد.

 

وزیر صمت برشمرد: نظام تأمین مالی و بانک ها در حال حاضر با چالش جدی همراه هستند که باید به صورت اساسی مورد بررسی قرار گیرد و مشکلاتشان مرتفع گردد.

 

دکتر فاطمی امین بیان کرد: در این راستا دو محور شامل تامین مالی زنجیره‌ای و  پرداخت تسهیلات به حساب فروشنده بسیار مهم است و با توجه به آن‌، از انحراف منابع جلوگیری و در ساختار نظام بانکی و مالی نیز جهش مناسبی ایجاد خواهد شد.

 

وی اذعان کرد: در موضوع تامین مالی زنجیره ای، در ۳ ماه گذشته بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان پرداخت شده که این موضوع حداقل ۴۰ درصد بهره‌وری منابع را افزایش می‌دهد.

 

در ادامه این سفر، دکتر فاطمی امین به همراه استاندار، فرماندار و مسئولین شهرستانی در کارگاه جوراب بافی واقع در روستای لتگاه حاضر شدند.

 

دکتر فاطمی امین وزیر صمت در بازدید از کارگاه جوراب بافی واقع در لتگاه، روستاهای شهرستان بهار را با ظرفیت بالا و پتانسیل مطلوبی عنوان کرد و افزود: روستاهای دستجرد و لتگاه ظرفیت بالایی در تولید البسه دارند که باید مورد تقویت دولت قرار گیرند.

 

دکتر فاطمی امین ادامه داد: حمایت از کارگاه های خرد، تقویت و گسترش آن ها از مهمترین امور وزارت صمت است که به همین منظور حمایت از ظرفیت های شهرستان بهار نیز بافوریت پیگیری خواهد شد.

 

وی افزود: با توجه به پتانسیل بالای روستای لتگاه، ناحیه صنعتی تاسیس خواهد شد تا تولید کنندگان بتوانند قوی تر از همیشه این تولید و اشتعال آفرینی را به سرانجام برسانند.

 

 

وی گفت: بسترهای مناسبی برای ایجاد زیرساخت و حمایت از این عرصه انجام خواهد شد که تسهیلات بانکی و ۱۰ هکتار زمین برای توسعه این صنایع پیش بینی شده است؛ برآنیم که کسب و کارهای کوچک، بزرگ شوند چراکه بالندگی این صنایع، پایداری در حوزه صنعت را با خود به همراه خواهد آورد.

 

در حاشیه این بازدیدها دکتر‌ علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان، تصمیمات صورت گرفته در این سفر را تصمیماتِ راهبردی خطاب کرد و گفت: قول های مساعدی در بخش های اقتصادی، صنعتی، معدنی و اصناف در این سفر ارائه شد که با حمایت های وزیر به مرحله اجرا خواهد رسید.

 

قاسمی فرزاد افزود: با توجه به نامگذاری رهبر معظم انقلاب در سالجاری با شعار "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" باید این شعار سر لوحه کار خود قرار دهیم و با افزایش تولید، شاهد صعود بهره‌وری و به تبع آن رشد اقتصادی را عینیت بخشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: صنایع کوچک با برخورداری از سیستم چابک، انعطاف پذیر تر است و می‌توانند محصولات خود را با قیمت کمتر و کیفیت مطلوب تولید و روانه بازار کنند و به همین منظور باید پیگیری های لازم برای تسهیل در مسیر کاریِ این صنایع انجام شود .

 

علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان با اشاره به تلاش ها و حمایت های مداوم مسئولین شهرستان بهار در زمینه صنایع و تولیدات، گفت: اقدامات موثری در راستای صنایع، تولیدات و بهره‌وری بیشتر به منظور خدمت به مردم در شهرستان صورت گرفته است؛ مسئولین شهرستان همچون گذشته برای حمایت از صنایع خرد و کوچک یکپارچه شوند و با مشاوره و نظارت، این صنایع را در تأمین مواد اولیه، تسهیلات، تولید و صادرات، هدایت و حمایت کنند.

 

فتح اله توسلی بیان کرد: با توجه به اینکه روستای لتگاه ۲۰ درصد جوراب استان تهران را تامین می‌کند امیدواریم ناحیه صنعتی در این روستا ایجاد شود تا شاهد بهره‌وری بیشتر این روستا باشیم.

 

روح اله نباتی فرماندار بهار در بازدید وزیر‌ صمت از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان بهار مطرح کرد:  حمایت از صنایع کوچک را زمینه ساز تحقق شعار مقام معظم رهبری "جهش تولید" و "اشتغال آفرینی" خطاب کرد و گفت: روستاهای لتگاه و دستجرد از روستاهای توانمند شهرستان بشمار می‌روند و در همین راستا با حمایت از این صنایع می‌توانیم از این روستاها به عنوان نماد اقتصاد مقاومتی در استان و کشور یاد کنیم.

 

وی حمایت از صنایع خرد را گامی بزرگ در تحقق توسعه اقتصادی شهرستان خواند و افزود:‌ بررسی و رفع موانع تولید در کارگاه‌های کوچک، پیشرفت و گسترش این صنایع را با خود به همراه خواهد داشت.

 

فرماندار بهار باری دیگر خاطرنشان کرد: حمایت همه جانبه از صنایع اولویت دولت مردمی سیزدهم می‌باشد؛ در همین راستا با برنامه ریزی صورت گرفته درصدد حمایت و گسترش صنایع هستیم.

 

نباتی تاکید کرد: صنایع بزرگِ موجود در شهرستان، کماکان همچون گذشته در سایه حمایت دولت سیزدهم می‌باشند؛ با همراهی صنایع بزرگ و کوچک شهرستان می‌توانیم گامی عظیم و پایدار در جهت بالندگی این عرصه برداریم چرا که با حمایتِ همزمان از صنایع بزرگ و مادر و صنایع کوچک می توان اشتغال پایدار را ایجاد کرد.

شهرزاد عباسی

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی
Error
Whoops, looks like something went wrong.