سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/8/19 19:56:23
خبری خوش برای تولیدکنندگان صنایع دستی شهر جهانی سفال؛

معافیت ۱۰۰ درصدی مالیاتی کلیه کارگاه های تولیدی صنایع دستی

با پیگیری فرماندار شهرستان بهار و موافقت استاندار محترم همدان در ستاد تسهیل استان تصویب شد.

شناسه خبر: 12987

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری بهار؛ با توجه به نامگذاری سال 1401 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال «تولید؛ دانش بنیان ، اشتغال آفرین» با پیگیری های مستمر فرماندار بهار در جهت حمایت و رفع موانع تولید با موافقت استاندار محترم همدان کارگاه های تولیدی صنایع دستی از پرداخت مالیات معاف شدند.

 

درطی برگزاری نشست های متعدد فرماندارشهرستان بهار با صاحبان صنایع و تولیدکنندگان شهر جهانی لالجین، از مهمترین درخواست ها از دولت سیزدهم حل مشکلات مالیاتی آنها بود.

 

در همین راستا بر اساس پیگیری‌های فرماندار محترم شهرستان بهار در جلسه روز سه شنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۱ ستاد تسهیل استان؛ بر اساس مصوبه ای که در این جلسه به دستور استاندار محترم همدان تصویب شد؛ کلیه کارگاه های دارای پروانه تولید کارگاهی از معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری در موضوع ماده ۹۵ قانون مالیاتهای مستقیم از گروه یک به گروه سه مودیان مالیاتی تغییر یافتند و صرفاً با ارائه اظهارنامه و نگهداری خلاصه وضعیت، از ۱۰۰ درصد معافیت مالیاتی موضوع ماده ۱۴۲ قانون مالیاتهای مستقیم بهره مند خواهند شد.

 

در ادامه جلسه مقرر گردید برابر فراخوان‌های صورت گرفته، مالیات بر ارزش افزوده کارگاه های صنایع دستی از ابتدا مشمول مالیات بر ارزش افزوده قرار نگرفته و اداره کل امور مالیاتی موظف به رعایت مصوبه می‌باشد.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی