سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

شهر بهار از یکم تا سوم آذر ماه شاهد برپایی سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان با هدف کشف و شکوفایی استعدادهای جوانان می‌باشد و هنرمندان استانی به صحنه اجرا خواهند رفت.

شناسه خبر: 13023

 

به گزارش نشاط شهر، هادی فیض منش معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در مراسم افتتاحیه جشنواره تئاتر استان همدان اظهار کرد: تئاتر هنری که جایگاه فاخری داشته باشد، ارزشمند و تاثیرگذار است و به عنوان ضرورت انکارناپذیری در اجتماعی تلقی می شود و همچنین هنر تئاتر به دلیل زنده بودن، قدمت و شباهت تئاتر به زندگی تاثیر بسزایی در جامعه دارد.

 

وی با بیان اینکه رویدادهای مختلف هنری به متخصصان هر حوزه سپرده می شود، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این میان نقش نظارتی و حمایتی دارد و خود هنرمندان باید با نگاهی تخصصی، امور را مدیریت و برنامه‌ریزی کنند.

 

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: علیرغم محدودیت های منابع، سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان با هدف کشف و شکوفایی استعدادهای جوان و استفاده از تجربیات پیشکسوتان تئاتر از امروز به تاریخ یکم آذر شروع به اجرا  و تا سوم آذر ادامه خواهد داشت.

 

وی ضرورتِ داوری مطلوب تئاتر را یاداور شد و افزود: هنرمندان نمایش ها برای ورود به عرصه رقابت، شبانه روزی تلاش کرده‌اند و در داوری احتمال خطا را باید به حداقل برسانیم.

 

 

حبیب شهنوازیان رئیس ارشاد اسلامی شهرستان بهار بیان کرد: نمایش "صندلی را در کنار پنجره بگذار" به نویسندگی عباس نعلبندیان و کارگردانی محمود غفاری و ابراهیم یمین اسماعیلی از شهرستان بهار صبح روز یکم آذر ماه ساعت ۹ به صحنه اجرا درآمد و نمایش "کات کبود" نوشته فرشته فرشاد و به کارگردانی حمید محبی و مصطفی کرمی راسخ از شهرستان کبودرآهنگ، "چگالی، چند پر سوخته" به نویسندگی و کارگردانی روح اله صالحی از همدان در روز اول به اجرای نمایش در ای جشنواره خواهند پرداخت.

 

رئیس ارشاد اسلامی شهرستان بهار افزود: در روز دوم جشنواره نیز سه نمایش با عناوین "داستان مجسمه" به نویسندگی و کارگردانی اتابک مهرداد از شهرستان نهاوند، نمایش "مانداک" به نویسندگی و کارگردانی محمد قاسمی از شهرستان ملایر، "همخوانی نی لبک تا آخر گل سرخ" به نویسندگی محمد حسین شایان و کارگردانی مهرداد کاووس حسینی از همدان به اجرای تئاتر خواهند پرداخت.

 

شهنوازیان ادامه داد: دو نمایش پلاتویی و اجرای خیابانی "روز عزیز مرده" به نویسندگی محمد چرم شیر و کارگردان نفیسه صالحی و "فرشتگان کوچک" نمایش عمو حمید در لالجین و صالح آباد را نیز خواهیم داشت.

 

شهرزاد عباسی

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی
Error
Whoops, looks like something went wrong.