سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/9/2 16:58:45
مسئول بازرسی سازمان صنعت ،معدن و تجارت شهرستان بهار:

۶۰۷۱ مورد بازرسی از واحد های صنفی شهرستان بهار انجام شده است

علی رضایی: در صورت مشاهده هر گونه تخلف واحدهای صنفی از جمله گران فروشی ،احتکار و کم فروشی، تقلب، قاچاق، فروش اجباری و موارد دیگر که موجب ناآرامی در بازار می‌شود، می‌توانند از طریق سامانه پاسخگویی به شماره ۱۲۴ و یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ مورد را گزارش نمایند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

شناسه خبر: 13027

 

به گزارش نشاط شهر، علی رضایی مسئول بازرسی سازمان صنعت ،معدن و تجارت شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در طی هفت ماهه اول سال جاری،  ۶۰۷۱ مورد بازرسی از واحد های صنفی شهرستان بهار انجام شده است.


وی عملکرد ۷ماهه واحد بازرسی اداره صمت را چنین بیان کرد: به منظور رعایت حقوق مصرف‌کنندگان و ایجاد آرامش نسبی در بازار عرضه و تقاضا طرح نظارتی از واحدهای صنفی با حضور گشت های مشترک به صورت منظم در حال بررسی است .

 

وی افزود: بیشترین  بازرسی ها  در قالب گشت مشترک از مراکز تولید، پخش و عرضه کالاهای اساسی توسط بازرسان صمت در سطح شهرستان بهار صورت گرفته که بالغ بر ۲۵۸ فقره فرم گزارش بازرسی تنظیم و به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شده است  و میزان ۱۴/۵۶۵/۱۱۰/۰۰۰ریال جریمه از این بازرسی ها به ثبت رسیده است.

 


در ادامه گفت : این بازرسی ها در قالب تیم های بازرسی جهت نظارت بر بازار در سطح شهر به صورت دقیق و منظم  در حال فعالیت می‌باشد و در صورت احراز تخلفات که عمده این تخلفات گران فروشی، عرضه خارج از شبکه، عدم درج قیمت، تقلب، عدم صدور صورت حساب، ،فروش اجباری، عدم اجرای تکالیف صنفی و قاچاق  واحدهای اقتصادی هستند، اقدام به تذکرات زبانی  و اخطار و در صورت تکرار تخلف ، تشکیل پرونده میشود که  شامل جریمه خواهد شد و پرونده جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال میشود.

در پایان رضایی از شهروندان بهار تقاضا کردند که در صورت مشاهده هر گونه  تخلف واحدهای صنفی از جمله گران فروشی ،احتکار  و کم فروشی، تقلب، قاچاق، فروش اجباری و موارد دیگر که موجب  ناآرامی در بازار می‌شود، می‌توانند از طریق سامانه پاسخگویی به شماره ۱۲۴ و یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ مورد را گزارش نمایند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

 

آرزو میرزایی

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی