سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/9/29 19:42:06
معاون امنیتی و سیاسی فرمانداری:

باور اشتباه دو فرزندی، فرهنگ رایج خانواده های امروزی

جلسه ستاد اندیشه ورزان جمعیت و جوانی با حضور بخشدار لالجین، رئیس حوزه علمیه، معاون آموزش و پرورش، رئیس کتابخانه های عمومی، جامعه بسیج زنان، مرکز بهداشت و درمان شهرستان و به میزبانی معاون امنیتی و سیاسی فرماندار و دبیری امور بانوان فرمانداری و سایر مسئولین مربوطه برگزار گردید.

شناسه خبر: 13076

 

به گزارش نشاط شهر، جلسه ستاد اندیشه ورزان جمعیت و جوانی با حضور بخشدار لالجین، رئیس حوزه علمیه، معاون آموزش و پرورش، رئیس کتابخانه های عمومی، جامعه بسیج زنان، مرکز بهداشت و درمان شهرستان و به میزبانی معاون امنیتی و سیاسی فرماندار و  دبیری امور بانوان فرمانداری و سایر مسئولین مربوطه برگزار گردید.

 

اعضای حاضر در جلسه ضمن ارائه پیشنهاد و راهکارهای مربوطه به گفتگو و مشورت پرداختند.

 

 رضا نصرتی معاون امنیتی و سیاسی فرمانداری اظهار کرد:  در ادامه جنگ ترکیبی نظام سلطه علیه ملت ایران، ایالات متحده آمریکا با هدف تشدید فشارهای بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی، روز چهارشنبه ۲۳ آذر ماه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که پیشتر برای لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن تهیه کرده بود در میان اعضای «اکوسوک» به رأی گذاشت.

عضویت ایران در کمیسیون مقام زن در حالی لغو شد که به استناد آمار و ارقام بین‌المللی، وضعیت زنان در جمهوری اسلامی ایران همواره روندی رو به رشد داشته و در مقایسه با بسیاری از کشورهای عضو این کمیسیون جایگاه بالاتری دارد.

 

ایشان اضافه کردند که شعار نه شرقی نه غربی یکی از اصول جمهوری اسلامی ایران بوده بنابراین بر پایه آموزه های دین مبین اسلام مسیری رو به توسعه و پیشرفت را برگزیدیم. همان طور که می‌دانیم در نظام جمهوری اسلامی نهاد خانواده بعنوان یکی بنیان های اصلی جامعه دارای اهمیت می باشد. 

 

 

وی تصریح کرد: با توجه به تبلیغات گسترده  در ۳۰ سال گذشته مردم بر این باور هستند که دو فرزند برای خانواده کافیست و این مسئله به یک فرهنگ تبدیل و رایج شده است. 

 

وی افزود: بر طبق نظرات پزشکان طب سنتی و پزشکان متخصص زنان و همچنین روانپزشکان، تعدد فرزند در خانواده باعث افزایش آرامش، تحکیم و ثبات خانواده و درنتیجه باعث افزایش سلامت روح و بدن است. والدین با فرزندان بیشتر از موفقیت بیشتری برخوردارند.

 

وی در ادامه گفت: در حال حاضر موضوع کاهش جمعیت به یکی مسائل اصلی جامعه و به تبع آن شهرستان تبدیل شده است که باید در این زمینه از طریق آموزش ، آگاه سازی و حمایت های لازم در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اقدام گردد.

 

نصرتی در جلسه ستاد اندیشه ورزان جمعیت و جوانی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی 57 تا پایان سال 1400 در حوزه آموزشی سهم زنان در عضویت هیئت علمی دانشگاه‌ها 33.3 درصد و در دانشگاه‌های علوم پزشکی 34 درصد افزایش داشته است همچنین تعداد دانشجویان دختر در دانشگاه‌های کشور بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است.

 

همچنین پس از پیروزی انقلاب اسلامی بی‌سوادی زنان و دختران بیش از ۹۰ درصد ریشه‌کن شده است 

 

 در حوزه ورزش 16 هزار و 111 باشگاه ورزشی برای زنان در کشور فعالیت دارند همچنین سه هزار و 302 مدال در رویدادهای اخیر جهانی توسط ورزشکاران زن کسب شده است.

 

 

معاون امنیتی و سیاسی فرمانداری در پایان به ایجاد فرصت شغلی و مسکن اشاره کرد که اگر این مسائل رفع شوند فرزند آوری افزایش خواهد یافت.

 

آرزو میرزایی

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی