سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

مهراد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت مسکن در ارتباط با مجموعه های متعددی است و برنامه دولت در زمینه افزایش ساخت واحدهای مسکونی در سطحی بالاتر از وزارتخانه راه و شهرسازی و با مشارکت همه بخش های مرتبط با این حوزه پیگیری می‌شود.

شناسه خبر: 13118

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از ایرنا، وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت مسکن در ارتباط با مجموعه های متعددی است و برنامه دولت در زمینه افزایش ساخت واحدهای مسکونی در سطحی بالاتر از وزارتخانه راه و شهرسازی و با مشارکت همه بخش های مرتبط با این حوزه پیگیری می‌شود.

مهراد بذرپاش روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات ساخت بیش از ۲۳ هزار واحد مسکونی در شهرستان مهریز استان یزد با بیان اینکه هزار و ۱۰۰ هکتار زمین در این استان آماده و برای ساخت واحدهای مسکونی تحویل شده است، افزود: با توجه به آغاز عملیات اجرایی این منازل، نهضت ساخت و ساز از سال آینده در استان یزد شتاب بالایی می گیرد.

وی اظهار کرد: مشکل تامین زمین در استان یزد نسبت به سایر استان‌ها کمتر است و بر این اساس تمرکز بر ساخت و ساز در این استان بر اجرای طرح به صورت ویلایی قرار گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد که تعداد بالایی مسکن در سال آینده در استان یزد تحویل متقاضیان و مشارکت کنندگان در این طرح شود.

عملیات ساخت ۲۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن ویلایی با عنوان "پردیس زندگی" روز پنجشنبه در مراسمی با حضور رییس جمهور در استان یزد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا این واحدها به صورت ویلایی یک طبقه حیاط دار و سه خوابه در شهر یزد در زمین به متراژ ۲۴۰ و در سایر شهرستان های استان در زمین ۲۵۰ متری ساخته می شود؛ ساخت واحدها تا مرحله سفت کاری انجام و برای تکمیل در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

بعد از مصوبه شورای مسکن استان یزد مبنی بر لغو آپارتمان سازی در طرح نهضت ملی مسکن، تصمیم گرفته شد تا این طرح در استان به صورت واحدهای ویلایی اجرا و در اختیار متقاضیان قرار گیرد و متقاضیانی که قبلا پروژه های آپارتمانی را انتخاب کرده‌اند، آخرین افرادی خواهند بود که در این طرح، آپارتمان تحویل می گیرند.

اکنون با نهایی شدن زمین و طرح آماده سازی اراضی ۳۷۷ هکتاری در شهر یزد، ۶ هزار نفر از متقاضیان با توجه به پیامک های اطلاع رسانی در این شهر می توانند شهرک پردیس زندگی را انتخاب نمایند و با نهایی شدن طرح سایر زمین های مدنظر در شهر یزد طرح نهضت ملی مسکن در استان با شتاب بیشتری پیش خواهد رفت.

اکنون به یکهزار نفر از متقاضیان پیامک ارسال شده که باید در مهلت مقرر به سامانه انتخاب طرح مراجعه و طرح خود را انتخاب کنند، در سایت ۳۷۷ هکتاری شهر یزد، افراد دارای سه فرزند به بالا، افراد بومی استان، متاهلین و مجردین و در نهایت افرادی که ثبت نام می‌کنند به ترتیب در اولویت قرار دارند.

اراضی ۳۷۷ هکتاری شهرک پردیس زندگی در جاده یزد به تفت، اراضی ۴۰۰ هکتاری در محله حسن آباد و اراضی ۴۰۰ هکتاری در ابتدای جاده یزد ـ بافق نیز از جمله نقاطی است که قرار است واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی در آنجا ساخته شود.

تاکنون ۱۱۸ هزار نفر در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که بالغ بر ۴۶ هزار نفر تایید نهایی شدند.

استان یزد در طرح نهضت ملی مسکن در کشور پیشرو است و نخستین واحدهای این طرح در کمتر از ۱۰ ماه آماده و به بهره برداری رسید و پس از آن ۲۰۰ واحد در مهریز افتتاح شد.

رییس جمهور در دور دوم سفر خود امروز و فردا میهمان مردم استان یزد است.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی