سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

فتح الله توسلی، نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس شورای اسلامی با خانم کامیلا تالیوا، نماینده مجلس و رییس گروه دوستی پارلمانی قرقیزستان و ایران دیدار و گفتگو کرد.

شناسه خبر: 13133

 

به گزارش نشاط شهر، فتح الله توسلی، نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس شورای اسلامی با خانم کامیلا تالیوا، نماینده مجلس و رییس گروه دوستی پارلمانی قرقیزستان و ایران دیدار و گفتگو کرد.

 

توسلی در ابتدای این دیدار، با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران درخصوص گسترش روابط با کشورهای مسلمان و همسایگان و ارتقاء سطح مناسبات سیاسی، اقتصادی و بازرگانی دو کشور، گفت: توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و بازرگانی با قرقیزستان از برنامه های مهم و مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران است و اراده سیاسی در تمام مسئولان کشور برای توسعه این روابط وجود دارد، البته سطح روابط تجاری دو کشور قابل افزایش است و ما به وضعیت موجود راصی نیستیم.

 

 وی افزود: باتوجه به تلاشهای مشترک دو کشور، امکان ایجاد مکانیسم‌های موثر و کارآمدی برای تعامل در حوزه‌های مختلف و پیگیری اجرای سند نقشه راه امضا شده وجود دارد.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توانمندی‌ و ظرفیت‌های دوکشور در حوزه کشاورزی، معدنی و صنعتی، زمینه را برای افزایش سطح مناسبات در این حوزه ها فراهم آورده است.

 

 وی خاطر نشان کرد: گسترش روابط تجاری و اقتصادی، و عملیاتی شدن توافقات دو کشور می‌تواند به ارتقا سطح مناسبات فیمابین منجر شود.

 

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در این راستا، تبادل هیأت‌های سیاسی - پارلمانی و تداوم رایزنی‌های مستمر در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی میان جمهوری اسلامی ایران و قرقیزستان را حائز اهمیت دانست و افزود: مجالس جمهوری اسلامی ایران و قرقیزستان می‌توانند تسهیل‌کننده مراودات و ارتباطات در عرصه‌های مختلف باشند و افزایش سطح تعامل گروههای دوستی پارلمانی دوکشور، در تعمیق و توسعه همکاری‌های دوجانبه پارلمانی موثر خواهد بود.

 

توسلی در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به اشتراکات فرهنگی میان دو کشور، بر توانمندی‌ جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در زمینه های معدن، گردشگری و سلامت تأکید کرد و توجه ویژه به این موضوعات را از طریق لغو روادید میان دو کشور، تسریع کننده مناسبات فیمابین بر شمرد.

 

کامیلا تالیوا نماینده مجلس قرقیزستان نیز در این دیدار، با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان بر آمادگی مجلس قرقیزستان جهت توسعه و گسترش مناسبات با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

 

تالیوا با اشاره به نقش برجسته‌ پارلمان‌ها در توسعه همکاری میان دولت‌ها، تبادل‌نظر و گسترش مناسبات میان مجالس و انجام دیدارهای متقابل در سطوح مختلف پارلمانی، به ویژه سفر سال گذشته رییس مجلس قرقیزستان به جمهوری اسلامی ایران را مهم و تأثیرگذار در ارتقا همکاریهای دو کشور ارزیابی نمود.

 

رییس گروه دوستی پارلمانی قرقیزستان و ایران، با ابراز خشنودی از روند رو به رشد مناسبات جمهوری اسلامی ایران و قرقیزستان در تمام زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، افزود: «ظرفیت‌های فراوانی برای ارتقاء همکاری‌های میان دوکشور وجود دارد که می‌توان در جهت تامین منافع فی‌مابین از آن بهره جست.»

 

در پایان این دیدار نماینده مجلس قرقیزستان و هیات همراه با حضور فتح‌الله توسلی، بر مزار شهدای گمنام در محوطه مجلس حاضر شدند و به مقام شامخ شهدا، ادای احترام کردند.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی