سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/11/15 18:17:04
شاهین فرجی فر خبر داد:

تخفیف سی درصدی عوارض شهرداری به مناسبت دهه فجر

شهردار بهار در نشست خبری با خبرنگاران از تخفیف ۳۰ درصدی عوارض تا ۲۰ اسفند ماه امسال خبر داد.

شناسه خبر: 13151

 

به گزارش نشاط شهر، نشست خبری شهردار بهار با اصحاب رسانه به مناسبت ایام دهه فجر در سالن جلسات شهرداری برگزار شد.

 

شاهین فرجی فر در این نشست ضمن تبریک ایام الله دهه فجر به برخی اقدامات صورت گرفته در شهرداری پرداخت و از برنامه شهرداری در جهت افزایش بیش از ۵۰ درصدی بودجه سال آینده شهرداری خبر داد.

 

فرجی همچنین طرح ساماندهی ورودی شهر، بلوار کشاورز را یکی از بزرگترین طرح های شهرداری بیان کرد و گفت: کاربری ورودی شهر اکثرا انبار و ... است که با ورودی شهر هم خوانی ندارد، لذا تغییر کاربری و تعریض معبر را در ورودی شهر بهار از سمت همدان، یعنی بلوار کشاورز را در برنامه خواهیم داشت.

 

🔹ساماندهی بلوار کشاورز بزرگترین پروژه شهرداری برای سال آینده

 

وی ادامه داد: بلوار کشاورز یک پروژه بسیار عظیمی است و در آن حدود ۵ هکتار بازگشایی داریم، حدود ۴.۶ هکتار تملک، ایجاد معبر و ایجاد فضای سبز در این قسمت باید اجرایی شود.

 

شهردار بهار مشارکت مردمی را رمز اجرای ابن طرح دانست و گفت:  اگر مشارکت مردمی نباشد نمی‌توانیم در اجرای این طرح موفق باشیم، لذا مردم باید با ما همکاری کنند.

 

فرجی تعداد پروانه های صادر شده در شهرداری طی ۹ ماه امسال را ۳۳۸ پروانه ساختمانی برشمرد و این تعداد را  زنگ خطری در وجود درآمد برای شهرداری دانست و گفت:  شهرداری بهار باید روزی ۱۰ پروانه صادر کند تا بگویم تکاپویی در شهر در جریان است، هر چه تعداد صدور پروانه های ساختمانی بیشتر باشد درآمد شهرداری نیز بیشتر خواهد شد.

 

این مقام مسئول، شهرداری را علاوه بر یک نهاد خدماتی، یک نهاد اجتماعی برشمرد که از بدو تولد تا ممات یک شهروند با آن در ارتباط است و لذا آموزش فرهنگ شهروندی و خدمات شهری را لازمه این نهاد اجتماعی دانست.

 

وی در این باره گفت: در سال آینده با آموزش و پرورش تفاهم نامه ای انعقاد خواهیم کرد تا در برگزاری دوره هایی تحت عنوان زنگ سبز آموزش های لازم شهروندی را به دانش آموزان و خانواده ها داشته باشیم.

 

🔹در برفروبی به ما ثابت شد که مردم بهار سخاوتمندترین در استان هستند

 

فرجی در ادامه به عملیات برفروبی در شهر بهار و کمک بی چشمداشت مردمی در  برف روبی  اشاره کرد و گفت: با توجه به حجم بارش برف، شهر بهار را به پنج منطقه تقسیم کردیم، تا عملیات برفروبی در همه مناطق انجام شود و برای اینکه از تمام وقتمان استفاده کنیم و حتی برای سوخت رسانی و استراحت پرسنل وقتی را از دست ندهیم یک اکیپ سوخت رسان و اکیپی فقط خدمات رسان بودند تا در بتوانیم در کمترین زمان ممکن کار را به انجام برسانیم. 

 

فرجی با قدردانی از مردم بهار در عملیات برفروبی گفت: من با سبقه۲۰ ساله می گویم مردم بهار در این امر بهترین همکاری را با ما داشتند که واقعا در استان بی نظیر است،  مردم بهار سخاوتمند ترین مردم استان هستند در بحث آب و در مباحث دیگر و مشارکت در برفروبی بی هیچ چسمداشتی بیشترین مشارکت را داشتند و ما از آنها ممنون و سپاسگزاریم.

 

شهردار بهار برای سال آینده بر اجرای پروژه هایی که برای مردم ملموس باشد تاکید کرد و گفت: پروژه بازگشایی بلوار کشاورز  و اجرای فاز اول پارک یک هکتاری که صرفا تفریحی، رفاهی و  توریستی بوده و از محل درآمدهای عمومی است دو پروژه مهم ما در سال آینده است.

 

وی همچنین ساماندهی رفیوژ وسط بلوار شهید بهشتی و بازگشایی معبر را از دیگر برنامه های شهرداری بیان کرد و گفت: ما باید در شهر بهار برندسازی کنیم و سعی کنیم شهر از ریزدانگی خارج شود و مجتمع های تجاری خوبی ایجاد کنیم تا شهر باید برند خاص شناخته شود.

 

شهردار بهار در آخر به تخفیف ۳۰درصدی عوارض اشاره کرد و گفت: از تاریخ ۱۲ بهمن تا ۲۰ اسفند تخفیف سی درصدی عوارض به شهروندان داده خواهد شد و شهروندان می توانند از این تخفیف بهره مند شوند. 

 

مرضیه کریمی رادپور

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی