سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/12/23 23:20:31
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار خبر داد:

کاشت گیاه دارویی آنغوزه برای اولین بار در شهرستان بهار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار از کاشت 4 هکتار گیاه دارویی آنغوزه در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد. کاشت آنغوزه در شرایط اقلیمی شهرستان بهار از نیمه دوم مهر ماه. تا اخر آبان ماه امکان پذیر است.

شناسه خبر: 13208



به گزارش نشاط شهر به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بهار، عبدالحسین اکبری اظهار کرد: کاشت آنغوزه در شرایط اقلیمی شهرستان بهار از نیمه دوم مهر ماه. تا اخر آبان ماه امکان پذیر است.


مدیر جهاد کشاورزی بهار با بیان اینکه آنغوزه به خاک هایی با بافت و PH  مختلف سازگار و از نظر نیاز آبی جز گیاهان کم توقع است، تصریح کرد:کاشت آنغوزه درقسمتی از اراضی کم آب و با حاصلخیزی پایین این شهرستان ، توصیه می شود.


اکبری با اشاره به اینکه کاشت آنغوزه به صورت بذری انجام شده است، تصریح کرد: امکان کاشت این گیاه به صورت نشایی نیز وجود دارد که دوره برداشت و دستیابی به عملکرد بیشتر را چندین سال کوتاه تر می کند.


این مقام مسئول با تاکید بر اینکه کشت این گیاه گامی مثبت در توانمند سازی جامعه محلی و کمک به بهبود معیشت ساکنان محلی است، ابراز کرد: مصرف پایین آب، سوددهی بالا و امکان صادرات محصول از مزایای کاشت این محصول است.


مدیر جهاد کشاورزی بهار در تشریح موارد استفاده از گیاه آنغوزه، تصریح کرد: صـمغ آنغوزه که از ریشه آن استحصال می‌شود، در صنعت برای تهیه چسب الماس و در پزشکی به عنوان ضد تشنج، ضد انگـل، قاعـده آور، بادشـکن و بـرای درمـان هیستری و دفع آفات خاکزی به کار می‌رود.وی یادآور شد: از گیاه آنغوزه برای درمان زخمهای چرکی، نـاراحتی هـای معـده و انگـل هـای گوارشی، برونشیت مزمن، تنگی نفـس و خلـط آور مصـرف سـنتی دا شـته و در صنایع غذایی، عطرسازی، رنگسازی و سـاخت مـواد پـاک کننـده کـاربرد دارد.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی