سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

مرتضی کرمی دهیار روستای گوشلان که در سال ۱۴۰۰ دهیاری این روستا را بر عهده گرفته است در گفتگو با خبرنگار ما از اقدامات و مشکلات موجود صحبت می‌کند.

شناسه خبر: 13221

 

به گزارش نشاط بهار، روستای گوشلان از توابع شهرستان بهار در جنوب غربی و ۲۰ کیلومتری شهرستان بهار و زیر نظر بخش مرکزی شهرستان بهار میباشد و طبق سر شماری سال ۹۵ این روستا شامل ۶۰ هزار خانوار و ۳۰۰ نفر جمعیت میباشد.  

 

دهیار روستای گوشلان در ابتدا به توصیف این روستا پرداخته و گفت: روستای گوشلان یکی از روستاهای بسیار خوش آب و هوا با طبیعت  بکر و کوهستانی میباشد که هر ساله تعداد بسیاری گردشگر برای سپری کرون اوقات فراغت در این طبیعت بکر به این روستا رجوع می‌کنند ناگفته نماند  این روستا  دارای غذاهای محلی و لذیذ نظیر ترخینه، آش اوماج، آش سر نانی میباشد. 

 

 

وی افزود: از  نعمت های موجود در این طبیعت کوهستانی می توان به گیاهان دارویی نظیر بابونه، رازیانه، گل کفته، آذربه اشاره کرد که هر کدام دارای خواص متعدد و بی شماری میباشد. 

 

وی در ادامه به شرح شغل اهالی پرداخت و گفت: شغل بیشتر اهالی روستا شامل کشاورزی و خیاطی است، در حیطه کشاورزی ما محصولاتی نظیر گندم، جو، گردو و آلو را برداشت میکنیم و در حیطه خیاطی نیز بیشتر تولیدات ما پوشاک است و این محصولات به دیگر شهرها صادر میشود. 

 

 

وی در ادامه به مشکلات پیش رو پرداخته و گفت: یکی از مهم ترین مشکلاتی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، مشکل آسفالت خیابان های اصلی میباشد . 

 

 

دهیار گوشلان افزود: از دیگر مشکلات می‌توان به مشکل آتن دهی و نبود آنتن در شرایط عادی، نبود محل اسکان تعاونی برای عرضه خدمات به هم روستاییان، فقدان دفتر دهیار به صورت مستقل  و نبود یا کمبود زمین مسکونی اشاره کرد. 

 

مرتضی کرمی در ادامه به ریزش های جوی و  لوله کشی آب اشاره کرد و گفت: تاکنون روستا بارش بسیار عالی در ماه های اخیر به ویژه ریزش برف را داشته که تا حدودی  این بارش ها مشکل کم آبی را حل کرده است، در حیطه آب شرب و لوله کشی نیز باید بگویم  در حال حاضر روستا دارای لوله کشی آب است ولی روستا تحت پوشش آبفا نیست و ماهی یک بار عملیات کلرزنی در روستا انجام میشود. 

 

وی افزود: درحال حاضر آب روستا از چاه قنات تامین میشود و پروژه ای در دست داریم که طبق آن بزودی روستا تحت پوشش آبفا قرار گیرد.

 

وی در ادامه به خدمات درمانی در روستا اشاره کرده و گفت: در روستا درمانگاهی وجود ندارد و اهالی روستا برای دریافت خدمات درمانی باید به روستای هم جوار که فاصله آن به طور تقریبی ۵ کیلومتر است مراجعه کنند. 

 

وی افزود: هم اکنون روستای گوشلان فقط دارای یک مدرسه ابتدایی میباشد که دانش آموزان برای ادامه تحصیل به مقاطع بالاتر باید به روستای هم جوار در فاصله ۵ کیلومتری روستای گوشلان مراجعه کنند ناگفته نماند که مدرسه موجود در روستای گوشلان دیوار کشی هم ندارد. 

 

 

دهیار گوشلان به اقدامات صورت گرفته پرداخت و گفت: روستای گوشلان که تا مدت های مدید  غسالخانه نداشت،  به کمک بخشدار محترم اعتباری قریب به ۵۰ میلیون تومان برای ساخت غسالخانه اختصاص داده شد که هم اکنون ساخت آن نیز اتمام یافته است.

 

 

وی افزود: همچنین پروژه آسفالت ریزی را در دست اقدام داریم که بعد از عید تا خرداد ماه این عملیات به بهره برداری خواهد رسید ناگفته نماند عقب نشینی و تعریض در حریم جاده و حفر چاه برای دسترسی به آب شرب با کمک اهالی روستا از دیگر اقدامات بوده است. 

 

مرتضی کرمی در ادامه به جمعیت رو به نزول روستا پرداخته و گفت: متاسفانه مدتی است که روستا با کاهش جمعیت مواجه شده است که یکی از دلایل آن مهاجرت اهالی روستا به دیگر نقاط به دلیل مشکلات موجود میباشد. 

 

وی در پایان تشکر ویژه از مهندس حسینی، بخشدار محترم شهرستان بهار کرده و گفت: از همه دوستان و عزیزانی که تاکنون حامی ما بوده و ما را حمایت کرده اند بذل عنایت و کمال تشکر و سپاس را دارم.

 

 

نفیسه صیدقلی پور

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی