سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان از برگزاری جشنواره فرش استان در شهرستان رزن در نیمه دوم امسال خبر داد.

شناسه خبر: 13365

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از ایسنا، احمد شانیان یکشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه در دیدار با فرماندار رزن، اظهار کرد: صنعت فرش دچار رخوت شده که برای خروج از این رخوت نیاز است با برنامه های مختلفی این صنعت را از این حالت رخوت و ایستایی تکان دهیم.

وی با بیان اینکه برای صنعت فرش استان همدان و شهرستان‌های آن در سال جاری دارای برنامه هایی هستیم، افزود: افزود: در نیمه اول امسال جشنواره فرش  شهرستان تویسرکان و در نیمه دوم سال جشنواره‌ فرش استان در شهرستان رزن برگزار خواهد شد.

شانیان با بیان اینکه طرح های فرش های دستباف قدیمی شده اند و در این رابطه برای رونق دوباره صنعت فرش نیاز به طرح های جدید بازارپسند است، خاطرنشان کرد: در سال جاری برگزاری جشنواره های فرش و برگزاری کلاس های آموزشی فرش دستباف از جمله برنامه هایی است که در حوزه فرش استان پیش بینی کرده‌ایم.

وی با اشاره به برخی از واحدهای راکد شهرستان رزن گفت: به زودی جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ویژه واحدهای راکد رزن را در این شهرستان به منظور  رسیدگی به مشکلات و رفع موانع این واحدها برگزار خواهیم کرد.

نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس هم تصریح کرد: از اداره‌کل صمت درخواست داریم ناحیه صنعتی دمق و خوشه صنعتی روستای ورقستان و ماهنیان را در زمینه موزائیک سازی در دستور کار داشته باشد.

کمبود نقدینگی جدی‌ترین مشکل واحدهای صنعتی و تولیدی رزن است

فرماندار رزن هم اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلات جدی واحدهای صنعتی و تولیدی این شهرستان مشکل کمبود نقدینگی بوده که در این رابطه درخواست داریم در بحث تسهیلات به این واحدها شهرستان رزن ویژه دیده شود.

علی‌اصغر غفاری‌آثار با اشاره به واحدهای تولیدی ایجاد شده زیاد در خارج و یا همجوار برخی از روستاهای این شهرستان خاطرنشان کرد: براساس ضوابط و قوانین واحدهای تولیدی و صنعتی باید در شهرک صنعتی مستقر شوند که در حال حاضر در این رابطه واحدهای ایجاد شده در اطراف روستاها برای مستقر شدن در سطح شهرک صنعتی به علت گرانی زمین و خدمات شهرک دارای مشکل هستند.
  
وی بیان کرد: برای ساماندهی این واحدها قصد داریم که این واحدها با مجوز لازم در اطراف روستاها مستقر شوند و به فعالیت خود در محل زندگی خود ادامه دهند و یا واحد خود را در محل زندگی خود در اطراف همان روستا راه اندازی کنند که در این رابطه با کمک و پیگیری لازم از طریق امور زیربنایی و شرکت شهرک‌ها برخی مجوزها نیز دریافت شده و نیاز به حمایت اداره کل صمت استان است.

فرماندار شهرستان رزن همچنین از اختصاص تسهیلات ۹۰۰ میلیاردی از محل سفر ریاست جمهوری به استان به واحدهای بزرگ صنعتی این شهرستان خبر داد و گفت: در هشت سال گذشته تنها دو واحد صنعتی در شهرستان در شهرک صنعتی دارای فعالیت بودند که با روند خوب سرمایه گذاری های انجام شده طی یک‌سال گذشته ۱۷ واحد صنعتی در شهرستان در حال اجراست که پنج واحد آن در دهه فجر سال گذشته افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، در ادامه این جلسه مشکلات برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان مطرح و پیگیری حل مشکل این واحدها در دستور کار قرار گرفت.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی