سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت: ۷۰ تن گل محمدی از ۴۹ هکتار از اراضی این شهرستان برداشت می شود.

شناسه خبر: 13384

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از ایرنا، «عبدالحسین اکبری» با بیان اینکه میانگین برداشت گل محمدی به ازای هر هکتار یک هزار و ۶۰۰ کیلوگرم است افزود: ۴۴ هکتار از اراضی گل محمدی در این شهرستان به مرحله باروری رسیده و مابقی هنوز به مرحله گل دهی نرسیده است.

 

وی توسعه درختچه های گل محمدی را در راستای گسترش الگوی کشت در اراضی این شهرستان دانست و افزود: به دلیل مصرف کم آب و بازدهی قابل قبول، ترویج کشت و بهره برداری از این گیاه مورد حمایت جهاد کشاورزی است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار ادامه داد: میزان آب دهی به درختچه های گل محمدی به صورت ۱۵ تا ۳۰ روز یکبار آنهم از طریق سیستم آبیاری قطره ای است.

 

وی در باره زمان برداشت گل محمدی گفت: زمان برداشت گل محمدی را سالانه و در اواسط اردیبهشت ماه است.

 

اکبری با اشاره به اینکه بیماری «سفیدک سطحی» مربوط به گل محمدی است که در این شهرستان مشاهده نشده است، تاکید کرد: این بیماری در زمانی که میزان رطوبت بالا و هوا سرد باشد، ایجاد می شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار بیشترین کودهای مصرفی برای این درختچه را اوره، فسفات و پتاسم عنوان کرد که به تواتر به گیاهان داده می شود.

 

وی با اشاره به کمبود منابع آبی زیر زمینی، خواهان استفاده کشاورزان از گیاهان کم آب بر برای مقابله با کم آبی شد.

 

اکبری با بیان اینکه شهرستان بهار یک واحد گلاب گیری دارد که به اسانس گیری نیز می پردازد اظهار داشت: هم اکنون تاکید بر روی محصولاتی مانند گل محمدی، زعفران، کلزا و موسیر به جای محصولات پر آب بر است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار از کشاورزان خواست، سبزی و صیفی جات از جمله خیار و گوجه فرنگی را در فضای گلخانه ای کشت کنند تا بتوانند ضمن مصرف آب کمتر از باردهی چندین برابر آن بهره مند شوند.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی