سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1402/3/21 11:28:10
به مناسبت روز جهانی صنایع دستی برگزار شد؛

همایش دبیران شهرهای جهانی کشور با حضور لالجین و به میزبانی اصفهان

به مناسبت روز جهانی صنایع دستی، همایش دبیران شهرهای جهانی کشور با حضور آقای سعد القدومی رئیس شورای جهانی صنایع دستی (فرزند خانم غدا هیجاوی القدومی) به میزبانی اصفهان برگزار شد.

شناسه خبر: 13466

 

‍ به گزارش نشاط شهر به نقل از دبیرخانه شهر جهانی لالجین، به مناسبت روز جهانی صنایع دستی، همایش دبیران شهرهای جهانی کشور با حضور آقای سعد القدومی رئیس شورای جهانی صنایع دستی (فرزند خانم غدا هیجاوی القدومی) به میزبانی اصفهان برگزار شد.

مهندس موسوی، دبیر شهر جهانی سفال، در این جلسه ظرفیتهای بی‌نظیر لالجین را تشریح نمود و به اهمیت توجه به تقویت شرایط اقتصادی سفالگران اشاره کرد و رفع موانع صادرات سفال را شاه کلید توسعه هنر-صنعت سفال اعلام نمود.

حل مشکلات مالیاتی هنرمندان صنایع دستی که مورد تاکید استاندار  همدان می باشد و همچنین رفع مسائل مربوط به بیمه تامین اجتماعی سفالگران را از دیگر دغدغه های فعالان صنایع دستی دانست.

دبیر شهرجهانی سفال، تامین مواد اولیه با کیفیت و قیمت مناسب را از دغدغه های هنرمندان اعلام کرد.

موسوی به نقش بی بدیل سفال در جذب گردشگران اشاره و احداث رستوران‌های سنتی و دیزی سراهای لالجین را یکی از زیرساخت های ارائه خدمات به گردشگران مطرح و ثبت ملی "پالوده" (فالوده سنتی لالجین) در سال ۱۳۹۸ را مظهر خلاقیت و سلیقه بی بدیل بانوان این شهر دانست.

دبیر شهر جهانی لالجین ، برگزاری مراسم های پرشور و کم نظیر هیئت های مذهبی در ایام ماه محرم را از سنت‌های دیرینه و هویت معنوی این شهر دانست و از شاخصه های گردشگری معنوی این شهر نام برد.

در این جلسه خانم توحدی، مدیرکل آموزش و ترویج صنایع دستی کشور با بیان سخنانی، به تایید سخنرانی مهندس موسوی پرداخت و به جایگاه بی بدیل لالجین در عرصه ملی و بین المللی اشاره کرد و از او بابت تشریح دقیق پتانسیل‌های این شهر تشکر کرد.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی