سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1402/3/22 20:45:02
دبیر کارگروه آرد و نان شهرستان بهار خبر داد:

اختصاص سهمیه مازاد آرد کارگران فصلی به نانوایی های شهرستان

دبیر کارگروه آرد و نان شهرستان بهار از افزایش 250 کیسه ای آرد کارگران فصلی در شهرستان بهار تا شهریور ماه سال جاری خبر داد.

شناسه خبر: 13475

 

به گزارش نشاط شهر، مدتی است که شاهد صف های طولانی مقابل برخی از نانوایی ها هستیم و با شروع فصل کشت و کار و ورود کارگران فصلی به منطقه این مسئله بیش از پیش بروز و ظهور کرده و موجب نارضایتی شهروندان شده است، در این باره گفتگویی با امیر آزادی دبیر کارگروه آرد و نان شهرستان داشتیم. 

 

 امیر آزادی با تائید کاهش سهمیه نان در شهرستان این کاهش سهمیه را سراسری عنوان کرد و گفت: کاهش سهمیه نان دلایل مختلفی که دارد که از آن جمله می توان به کاهش واردات گندم، کاهش بارش در سال های اخیر و کم شدن کشت گندم به صورت دیم و آبی اشاره کرد.

 

وی ادامه داد: در فروردین ماه امسال مطابق با سراسر کشور میزان 2010 کیسه  از سهمیه آرد شهرستان بهار کم شد، اما با رایزنی هایی که صورت گرفت طی یکی دو ماه گذشته حدود 400 کیسه به سهمیه ما افزوده شد و طی چند روز گذشته نیز 250 کیسه مازاد تشویقی کارگران فصلی به سهمیه شهرستان اضافه شد که این میزان تا شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

 

آزادی ادامه داد: در سهمیه کارگران فصلی 2 نانوایی در مهاجران، 2 نانوایی در بهار، یک نانوایی در لالجین و یک نانوایی هم در صالح آباد و 7 نانوایی روستایی مشمول آرد تشویقی کارگران فصلی هستند.

دبیر کارگروه آرد و نان شهرستان بهار در خصوص تقاضای ساکنین مسکن مهر در مورد نانوایی گفت: در خصوص تقاضای ساکنین مسکن مهر بهار با درخواست فرماندار بهار و تائید شورای آرد و نان استان ، مجوز نانوایی مسکن مهر در حال صادر شدن است و پس از صدور مجوز، سهمیه ثابت آرد به آن تعلق خواهد گرفت.

 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تعداد کم نانوایی های شهرک فرهنگیان بهار در مقایسه با جمعیت ساکن در این منطقه گفت: با صدور مجوز نانوایی مسکن مهر بخشی از مشکل شهرک فرهنگیان در تامین نان نیز حل شده و ساکنین انتهای شهرک فرهنگیان می توانند از نانوایی مسکن مهر نان مورد نیاز خود را تامین کنند.

 

آزادی در پاسخ به سوالی در خصوص علت کم و زیاد شدن سهمیه آرد برخی نانوایی ها و ملاک عمل آنها گفت: از زمانی که خرید نان منوط به استفاده از کارت بانکی و الکترونیکی شده شرکتی تحت نظر اداره غله استان بر عملکرد نانوایی ها نظارت دارد، در این مدت تخلفاتی سهوا از سوی برخی نانوایی ها صورت می پذیرفت که منجر به کاهش سهمیه آنها شد.

 

وی ادامه داد: حدود یک ماه گذشته جلسه آموزشی برای 140 نانوای شهرستان بهار برگزار کردیم و تمام این موارد برای آنها تشریح شد، از جمله آن موارد می توان به خرید نان با کارت تکراری یا گرفتن پول نقد یا عدم رعایت ساعت پخت اشاره کرد که بر این اساس حتما همه نانوایی ها باید از ساعت 6:30 صبح شروع به کار کنند و کارتهایی که قبل از این ساعت کشیده شود در عملکرد نانوایی نمی آید و همچنین نانوایی ها باید هم صبح و هم عصر پخت داشته باشند و ملاک عمل آنها کشیدن کارت الکترونیکی در نانوایی است.

 

آزادی بیان کرد: با توجه به این جلسه آموزشی 10 الی 20 مورد تخلف برای نانواها بیان شد و همه آنها در حال اصلاح آنها هستند و اغلب افزایش داشتیم و سهمیه نانوایی ها در حال بازگشت به بهمن 1401 است.

 

مرضیه کریمی رادپور

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی