سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1402/4/14 17:53:37
فرماندار شهرستان بهار خبر داد:

۵ فقره تذکر جدی به انبارهای شهرک‌صنعتی بهاران بابت کالاهای مشکوک

فرماندار شهرستان بهار از ثبت ۵۵۰۰ انبار و مراکز نگهداری کالای این شهرستان در سامانه جامع انبارها خبر داد.

شناسه خبر: 13509

به گزارش نشاط شهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهار، فرماندار شهرستان بهار از ثبت ۵۵۰۰ انبار و مراکز نگهداری کالای این شهرستان در سامانه جامع انبارها خبر داد.

 

دکتر مجتبی فیض‌اللهی در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بهار، اظهار کرد: از جلسه گذشته تاکنون ۲۶۰ مورد بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالاها توسط بازرسان انجام شده که تاکنون مورد مغایر با آنچه در سامانه به ثبت رسیده، مشاهده نشده است.

 

وی با بیان اینکه از این انبارها و مراکز ثبت شده در سامانه ۵۹ فقره نیز صحت سنجی انجام گرفته است، افزود: علاوه بر آن اکیپ مشترکی با همکاری فرمانداری، تعزیرات و فرماندهی انتظامی شهرستان به منظور بازرسی از انبارهای شهرک صنعتی و صنایع غذایی بهاران تشکیل شد که این اکیپ پنج نفره ۳۰ مورد بازرسی از این شهرک و صنایع غذایی بهاران داشته است ضمن اینکه پنج فقره نیز تذکر جدی بابت کالاهای مشکوک به این واحدها داده شد.

 

دکتر فیض‌اللهی با اشاره به پنج فقره تذکر جدی در رابطه با کالاهای مشکوک، گفت: مقادیر آن چندان قابل توجه نبوده که توقیف و به املاک تملیکی معرفی شود. قاچاق کالا و ارز آثار منفی مختلفی بر اشتغال، درآمد خانواده ها، مباحث امنیتی و فرهنگی وارد می کند و در حوزه سرمایه گذاری و تولید مشکل بزرگی را برای کشور به بار می آورد که جلوگیری از این معضل حساسیت دولت و دستگاه ها و مردم را می‌طلبد.

 

وی ادامه داد: شهرستان بهار شاهراه ورودی از غرب کشور بوده و به لحاظ فرهنگی ترغیب و تشویق مردم به خریداری تولیدات داخلی کمک قابل توجهی در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواهد داشت و تعمیم آن به تمام جامعه به طور قطع از نقش مؤثری در مرتفع شدن این معضل برخوردار خواهد بود.

 

وی در ادامه با اشاره به برداشت غیرمجاز سیلیس از اراضی بخش مرکزی خاطرنشان کرد: براساس گزارش های اهالی محلی در منطقه ای از روستای چوتاش شهرستان سنگ سلیس به صورت سطحی برداشت شده و غیرمجاز به فروش می‌رسد که در این رابطه بازرسان معادن چندین بار به منطقه اعزام شده اند اما هنوز در این رابطه چیزی مشاهده نشده است. در صورت مشاهده چنین مواردی به طور قطع خودروی مورد نظر توقیف و به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

 

وی در رابطه با توزیع لاستیک در شهرستان خاطرنشان کرد: نظارت مستمر توسط دستگاه های ذیربط در بحث توزیع لاستیک توسط فروشگاه‌های عرضه لاستیک در شهرستان وجود دارد و تاکنون موردی از عرضه خارج از شبکه مشاهده نشده و گزارشی از فرمانده انتظامی شهرستان مبنی بر توقیف محموله لاستیک در محورها مواصلاتی شهرستان ارائه نشده است.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی