سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان: برنامه کشت قراردادی سه محصول گندم‏، جو و دانه‌های روغنی در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ توسط وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ شد.

شناسه خبر: 13521

 

به گزارش نشاط شهر، بهروز الیاسی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: برنامه کشت قراردادی سه محصول گندم‏، جو و دانه‌های روغنی در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ توسط وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ شد.

 

وی افزود: برنامه کشت قراردادی سال آتی زراعی در سطح 430 هزار هکتار از مزارع استان همدان هدفگذاری شده است که با توجه به شرایط آب و هوایی از ۱۵ شهریورماه آغاز خواهد شد.

 

الیاسی در ادامه گفت: کشت قراردادی استان همدان محصولات گندم آبی، گندم دیم، جو آبی، جو دیم، کلزا، گلرنگ آبی، گلرنگ دیم و کاملینا را شامل می شود.

 

وی ابراز امیدواری کرد: اجرای کشت قراردادی در سال زراعی آینده به افزایش خوداتکایی در تولید گندم، کاهش واردات جو و تامین قسمتی از کنجاله و روغن مورد نیاز کشور که جزو برنامه‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است، کمک کند.

 

الیاسی گفت: در حال حاضر که در ابتدای مردادماه هستیم مقدار 12 هزار تن انواع کودهای ازته ، فسفاته و پتاسه در انبارهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ذخیره می باشد که بخشی از آن برای کشت‌های قراردادی توزیع خواهد شد و علاوه بر آن نیز روزانه کود مورد نیاز کشت های استان از مبادی و پتروشیمی های کشور به مقصد همدان حمل می گردد .  

 

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان در پایان به الگوی کشت اجرا شده در استان اشاره کرد و گفت: 90 درصد کودهای توزیعی در 4 ماه ابتدایی سال استان همدان در قالب الگوی کشت ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی بوده است و اطمینان داد تمامی کودهای کشاورزی مورد نیاز الگوی کشت و کشت قراردادی را به موقع تأمین و در اختیار کشاورزان منطقه قرار دهیم. 

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی