سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

۳ هزار و ۳۲ متر مربع از ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی زارعی بخش لالجین شامل بنا، دیوارکشی، محوطه سازی، فنس کشی و استخر در قالب قانون حفظ اراضی زراعی و باغ ها قلع و قمع شد.

شناسه خبر: 13531

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، در راستای بازگشت اراضی مرغوب کشاورزی شهرستان بهار به چرخه تولید از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی بخش لالجین به مساحت سه هزار و ۳۲ متر شامل بنا، دیوارکشی، محوطه سازی، فنس کشی و استخر جلوگیری شد.

 

بر اساس این گزارش، مالکان این ساخت و سازها بدون اخذ مجوز از مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کرده بودند که در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها (تبصره ۲ ماده ۱۰) قلع و قمع شد.

 

در این گزارش آمده است: مساحت کل زمین های زراعی رفع تصرف شده سه هکتار و به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیارد ریال است که با دستور قضایی و همکاری شهرداری، عوامل انتظامی و همکاران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بهار به حالت اولیه بازگردانده شد.

 

ساخت و سازهای تخریب شده جزو باغ های زینتی بود که درآمد تولیدی برای جامعه نداشت.

 

شهروندان باید پیش از خرید هرگونه باغ به ویژه باغ هایی با ساخت جدید مجوز تغییر کاربری را از فروشنده درخواست کنند.

 

برخی از مردم فریب وعده های دلالان را می خورند و با صرف هزینه های بالا اقدام به خرید باغ های تزئینی که به صورت غیرمجاز نیز در آنها ساخت و ساز شده است می کنند و همین مساله باعث از دست دادن پول خود و همچنین تخریب اراضی کشاورزی مرغوب و محیط زیست می شود.

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی