سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

۲۵ امین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری در حالی امروز به پایان می رسد که گزینه ثبت جهانی دهکده گردشگری استان همدان « حیدره قاضی خان» به دلیل نداشتن زیر ساخت کافی گردشگری نتوانست بین گزینه های ارسالی ایران به اجلاس قرار گیرد و کندوان گوی سبقت را به شایستگی ربود.

شناسه خبر: 13645

 

به گزارش نشاط شهر، ۲۵ امین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری در حالی امروز به پایان می رسد که گزینه ثبت جهانی دهکده گردشگری استان همدان « حیدره قاضی خان» به دلیل نداشتن زیر ساخت کافی گردشگری  نتوانست بین گزینه های ارسالی ایران به اجلاس قرار گیرد و کندوان گوی سبقت را به شایستگی ربود.

 

از طرفی دو عضو همدانی این سازمان شهرداری همدان و شرکت علیصدر نیز با عدم پرداخت حق عضویت شانس حضور در این اجلاس را از دست دادند.

 

ماجرای حذف عضویت شهرداری همدان به دوره مدیریت اسبق شهرداری  باز می گردد که به دلیل عدم پرداخت  ۳۰ میلیون تومان حق عضویتش تعلیق شد و اینک شهرداری همدان که می توانست از بلندگوی سازمان جهانی گردشگری اعلام آمادگی مدیریت ثبت جهانی را داشته باشد این فرصت را از دست داد! که امید است با تدبیر و عقل گرایی و دور اندیشی و ارتباطات بین المللی بتوان دوباره این عضویت را احیا کرد و از فرصت سازمان جهانی گردشگری برای توسعه گردشگری در همدان بهره برد.

 

شرکت سیاحتی علیصدر نیز که در طی سال های اخیر با چالش تعدد تغییر مدیران و کاهش درآمد با تعطیلی غار علیصدر به علت همه گیری کرونا مواجه بود نیز نتوانسته حق عضویت را بپردازد و عضویت این شرکت نیز از این سازمان حذف شده است.

 

پس از ۶ سال از برگزاری نخستین اجلاس سازما ن جهانی گردشگری در ایران و در همدان، این شهر نتوانست  از فرصت تاریخی به دست آمده بهره ببرد ،امید است مسئولان استان در آستانه ثبت جهانی #هگمتانه و مرکز تاریخی همدان با تدبیری دوباره عضویت در این سازمان را احیا کرده و از آن به عنوان سکویی برای توسعه جهانی گردشگری بهره ببرند. 

به قلم بهنام نادری/ همدان گردشگری

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی