سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اعضای بدن زنده یاد اشکان احمدی جوان ۱۶ ساله بهاری که بدلیل مسمومیت دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده اعضای بدنش اهدا شد و به ۴ نفر جان دوباره بخشید.

شناسه خبر: 13909

 

به گزارش نشاط شهر، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اعضای بدن زنده یاد اشکان احمدی جوان ۱۶ ساله بهاری که بدلیل مسمومیت دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده اعضای بدنش اهدا شد و به ۴ نفر جان دوباره بخشید.

 

وی با اشاره به اینکه این شانزدهمین اهدا عضو یک بیمار همدانی در سال جاری می باشد تصریح کرد : متاسفانه علیرغم تلاش تیم پزشکی بیمارستان سینا برای نجات جان ایشان، مرگ مغزی وی مسجل شد و با رضایت خانواده وی ، قلب، کلیه ها و کبد پیکر ایشان به بیماران نیازمند اهدا شد.

 

دکتر رضا طهماسبی ضمن تسلیت به خانواده این جوان بهاری و طلب غفران و رحمت الهی برای وی، از حرکت زیبا و انسان دوستانه خانواده اش در کمک به بیماران نیازمند، قدردانی و تشکر کرد.

 

وی در ادامه بیان نمود: هر فرد مرگ مغزی می‌تواند با اهدای ارگان‌های حیاتی خود جان ۱ تا ۸ نفر را از مرگ حتمی نجات داده و با اهدای بافت و نسوج خود ۱ تا ۵۳ نفر را از معلولیت رهایی بخشد.

 

در پایان افزود: داوطلبان اهدای عضو می‌توانند با مراجعه به پورتال www.ehda.ir نسبت به تکمیل فرم و دریافت کارت اهدا اقدام کنند.

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی
Error
Whoops, looks like something went wrong.