سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

مدیر مرکز پیش بینی هواشناسی گفت :"سالیان سال است اختلاف زیادی بین بارش ایران و ترکیه وجود دارد." رئیس کل سازمان هواشناسی کشورتاکید داشت: "با توجه به اتفاقی که در آذرماه افتاد و ما شاهد یک کاهش بارش قابل توجه و افزایش دمای غیر قابل پیش‌بینی بودیم، سال آینده مشکل کمبود آب خواهیم داشت."

شناسه خبر: 13961

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از رکنا، یک هفته ای می شود  که با انتشار میزان بارش برف در نقاط مرزی بین ایران و ترکیه فرضیه های مختلفی شکل گرفته است. سوال پررنگی که در این میان بین مردم ایجاد شده  این است که چگونه با فاصله اندکی بین دو سوی یک مرز ، یک طرف چند متر برف باریده است و سوی دیگر بارشی نداشته است.

 

صادق ضیائیان مدیر مرکز پیش بینی هواشناسی در خصوص علت تفاوت زیاد بارش در مناطق مرزی بین ایران و ترکیه به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: سالیان سال است اختلاف زیادی بین بارش ایران و ترکیه وجود دارد و امری نیست که امسال با آن مواجه شده باشیم.

 

تاجبخش: ابرهای از ایران فرار نمی کند الگوهای بارشی مناطق با یکدیگر متفاوت است

سحرتاجبخش «رئیس کل سازمان هواشناسی کشور» نیز دو روز پیش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا درباره انتشار ویدیویی از " فرار ابرها " از مرز‌های ایران گفت: ابرهای از ایران فرار نمی کنند. الگو‌های بارش مناطق با یکدیگر متفاوت است.

رئیس کل سازمان هواشناسی کشور در واکنش به انتشار ویدیوی فرار ابر‌ها ادامه داد: ابر‌ها تابع سیستم‌های جوی هستند، سامانه ابر‌هایی که از مدیترانه نشات می‌گیرند روی ترکیه و عراق و ایران می‌آید. و یک سری ابر هستند که در سامانه بالاتر شکل می‌گیرند و اصلاً روی ایران نمی‌آیند، هر قدر هم که با ترکیه هم مرز باشیم ولی هر تغییر آب هوایی که روی ترکیه باشد نمی‌تواند روی ایران بنشیند. شرایط توپوگرافیبا دو کشور با هم فرق دارد. ترکیه دو دریا در شمال و جنوب دارد و میزان بارندگیش در سال۵۰۰ میلی‌متر است در حالی که میزان بارندگی در ایران حدود ۲۰۰ میلی‌متر است.

وی با اظهار نا‌امیدی از وضعیت بارش‌ها در ادامه گفت: با این اتفاقاتی که برای الگو‌ها می‌افتد شرایط بارندگی را به سمت زیر نرمال برای زمستان نشان می‌دهد. البته بارندگی در شرق کشور بر اساس نقشه‌ها و شواهد بیشتر می‌شود. ولی نکته مهم این است که با توجه به اتفاقی که در آذرماه افتاد و ما شاهد یک کاهش بارش قابل توجه و افزایش دمای غیر قابل پیش‌بینی بودیم، هر چند بارندگی‌های خوبی داشته باشیم در زمستان بااز در سال آینده مشکل کمبود آب خواهیم داشت.

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی