سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

استاندار همدان با دعوت رسمی استاندار بخارا در صدر هیاتی از مدیران اقتصادی استان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی به ازبکستان سفر کرد.

شناسه خبر: 14030

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، این سفر پس از حضور رئیس جمهور ازبکستان در ایران و دیدار با آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس‌جمهور و تبادل تفاهم‌نامه‌های مشترک در زمینه‌ ارتقا سطح مبادلات اقتصادی و تجاری و دستور رئیس جمهور مبنی بر توسعه‌ تعاملات سیاسی و اقتصادی با کشورهای اسلامی، همسایه و همسو که از اولویت‌های اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی و دولت مردمی و انقلابی ایران قوی است، انجام شد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان در این سفر با استاندار بخارا دیدار و در خصوص راه‌های تقویت روابط تجاری و توسعه همکاری‌های اقتصادی میان همدان و بخارا گفت‌وگو کرد که معاون اول و معاونین اقتصادی و گردشگری استانداری و شهردار بخارا نیز در این دیدار حضور داشتند.

استاندار همدان و هیات همراه همچنین نشست‌های متعددی در زمینه‌ تعاملات اقتصادی و گردشگری با همتایان ازبک خود و سایر مقامات این استان ازبکستان داشتند.

همراهی و حضور تمام وقت محمدعلی اسکندری سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ازبکستان در جریان سفر استاندار همدان و جلسات برگزار شده، از نکات مثبت و قابل توجه این سفر بود.

با تاکید استاندار همدان و برای پربارتر شدن دستاوردهای سفر، اعضای اتاق بازرگانی استان نیز با هدف معرفی ظرفیت‌های تولیدی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری استان، نماینده عالی دولت در همدان را همراهی کرده و نشستی با تعدادی از بازرگانان ازبک داشتند.

در این سفر جلسات مختلفی به صورت فشرده از جمله میان استانداران و فعالان اقتصادی این ۲ استان انجام و تفاهم‌نامه‌هایی در زمینه توسعه همکاری میان بخش‌های صنعت، کشاورزی و صدور و تبادل خدمات فنی و مهندسی میان دوطرف منعقد شد.

سفر سه روزه‌ استاندار و فعالان اقتصادی همدان به بخارا

انعقاد قراردادهایی به منظور صادرات برخی کالاهای تولیدی به بخارا و ایجاد خط تولید واحدهای صنعتی همدان در این استان و صادرات محصولات از این نقطه به دیگر مناطق جهان از دیگر نکات مثبت سفر بود.

 پیمان خواهرخواندگی همدان و بخارا در سال‌جاری میان وزرای امور خارجه‌ جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان منعقد شده بود.

استاندار همدان پیشتر درچهاردهم مهرماه سال جاری گفته بود: تفاهم نامه خواهرخواندگی میان شهرهای همدان و بخارا به منظور ارتقای تعاملات فرهنگی و اقتصادی میان این ۲ کهن شهر به امضا رسید.

قاسمی فرزاد با اعلام این خبر افزود: خواهرخواندگی شهرهای همدان و بخارا با هدف افزایش تعاملات و تبادلات اقتصادی، فرهنگی و گردشگری به امضای وزرای امور خارجه ایران و ازبکستان رسید.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه گام بلند دیگری در دولت مردمی و انقلابی ایران قوی برای معرفی جهانی همدان است.

نماینده عالی دولت در استان همدان یادآور شد: این تفاهم‌نامه با اعزام هیات‌های تجاری طرفین به زودی اجرا خواهد شد و بدون شک در برقراری مناسبات میان ۲ طرف در حوزه های مختلف از جمله بازرگانی، گردشگری و مباحث فرهنگی موثر واقع خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بخارا از شهرهای بزرگ و فارسی زبان ازبکستان و مرکز استانی به همین نام است

 

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی