سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان: خوشبختانه مشکل تأمین وارفارین بیماران قلبی به طور موقت برطرف شده و به زودی طی هفته آینده تعداد بیشتری با تاریخ انقضا مناسب‌تر در اختیار شرکت‌های توزیع‌کننده و داروخانه‌ها قرار می‌گیرد.

شناسه خبر: 14038

 

 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان:

 

خوشبختانه مشکل تأمین وارفارین بیماران قلبی به طور موقت برطرف شده و به زودی طی هفته آینده تعداد بیشتری با تاریخ انقضا مناسب‌تر در اختیار شرکت‌های توزیع‌کننده و داروخانه‌ها قرار می‌گیرد. 

 

 تا اواخر سال گذشته میلادی تعداد کافی وارفارین با تاریخ ۱۲/۲۰۲۳در شرکت‌های پخش دارو موجود بود که به دلیل کم بودن تاریخ این  دارو اکثر بیماران تمایلی به تهیه وارفارین با تاریخ کمتر از یک ماه نداشته و این موضوع سبب بروز کمبود کاذب شده بود. 

 

 از ابتدای سال جدید میلادی توزیع وارفارین در کل کشور آغاز شده اما به دلیل محدود بودن تعداد وارد شده، به دستور سازمان غذا و دارو جهت جلوگیری از سرگردانی بیماران، توزیع وارفارین در داروخانه‌هایی که طبق آمار سامانه تیتک، بیشترین مصرف را داشتند صورت گرفته است. 

 

 مطابق معمول، اطلاع‌رسانی در خصوص داروخانه دریافت‌کننده وارفارین از طریق سامانه *۱۹۰* در حال انجام است، ضمنا تاریخ انقضای محوله جدید که تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۲ انقضا دارد. 

 

به داروخانه‌ها توزیع  کننده وارفارین ابلاغ شده  که نیاز یک ماهه بیمار در اختیار آن‌ها قرار دهند  تا هم دارو در دسترس همه بیماران قرار گیرد و هم از بروز کمبود کاذب جلوگیری شود.

 

 

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی

به لطف خدا، مشارکت مردم و مسئولین مسئله آب مدیریت شد/ تقدیر ما از کسانی است که لحظه‌ای از دغدغه مردم آرامش ندارند/ از فرماندار شهرستان بهار، شورای شهر بهار، مدیرعامل آبفای استان و رئیس آب و فاضلاب شهرستان بهار به دلیل تلاش های جهادی تشکر می‌کنیم/ یکی از خواسته‌های ما جلوگیری از انتقال آب به همدان بود که با پیگیری‌های انجام شده حجم بار به بهار باز می‌گردد