سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

متقاضیان شرکت در این طرح باید شرایط ثبت نام را داشته باشند و مدارک هویتی خود و افراد تحت تکفل خود را در این سامانه در زمان مقرر ثبت کنند. به این منظور متقاضیان با ورود به سامانه طرح اقدام ملی مسکن می توانند درخواست خود را ثبت کنند.

شناسه خبر: 14306

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از اقتصاد صد، ثبت نام مسکن ملی در بازه های زمانی معین و از طریق سامانه www.tem.mrud.ir قابل انجام است.

مسلمآ آسایش و آرامش در زندگی عوامل مهمی هستند که وجود یا عدم وجود برخی از نیازهای ضروری می تواند آنها را به ارمغان بیاورد و یا سلب کند. نیاز به مسکن یکی از این نیازهای ضروری می باشد که خرید آن با افزایش تورم و نوسانات بازار مسکن کمی دشوار شده است اما دولت اقداماتی در نظر دارد که از این طریق قشر زیادی از مردم بتوانند صاحب مسکن شوند.
اعطای زمین رایگان به مردم از امروز

عباسی بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی زمین رایگان در اختیار مردم می گذارد و قیمت تمام شده واحد مسکونی نیز مبتنی بر هزینه همان پروژه است. این وزارتخانه هیچ گونه نگاه درآمدی نسبت به این واحدها ندارد و برای کمک در راستای خانه دار شدن اقشار کم درآمد جامعه تلاش می کند.

 

وزارت راه و شهرسازی نقش مهم و کلیدی در تامین مسکن برای مردم ایفا می کند. این وزارتخانه عموماً مسئولیت‌های گسترده‌ای در زمینه توسعه شهرها، برنامه‌ریزی شهری، ساخت و ساز مسکن و تأمین مسکن برای جامعه دارد. وزارت راه و شهرسازی بر اساس نیازها و ظرفیت‌های کشور، سیاست‌ها و طرح‌هایی را تدوین می‌کند که به تأمین مسکن مردم منجر شود. این سیاست‌ها شامل تعیین نرخ وام مسکن، تشویق ساخت و ساز مسکن مهر، توسعه مسکن اجتماعی و موارد دیگر می شود. وزارت راه و شهرسازی مسئول برنامه‌ریزی شهری و توسعه پایدار شهرها است. این وزارتخانه برنامه‌هایی را برای افزایش ظرفیت سکونتگاه‌ها، ایجاد مناطق مسکونی جدید و توسعه زیرساخت‌های شهری مانند جاده‌ها، حمل و نقل عمومی و خدمات عمومی در نظر می‌گیرد. به تازگی خبر اعطای زمین رایگان از سوی وزارت خانه مطرح شده است که مخاطبان زیادی در این خصوص جویای جزئیات این خبر شدند. خبرنگار گسترش نیوز پیرامون این موضوع گفتگویی با هادی عباسی، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی داشت که در ادامه مشروح این گفتگو را می خوانید.

هادی عباسی در مورد جایگاه مسکن در جامعه به عنوان یک کالای ارزشمند و هم چنین آخرین شرایط بازار مسکن به خبرنگار گسترش نیوز گفت: در ابتدا باید این مورد را شفاف سازی کرد که آیا مسکن برای ما یک کالای سرمایه ای محسوب می شود یا به آن نگاه مصرفی داریم؟ در شرایط فعلی سیاست دولت به این شکل است که مسکن را یک کالای بادوام مصرفی درنظر بگیرد؛ درواقع مسکن نباید اسیر سوداگری شود اما سرمایه گذاری در تولید بلامانع است. تولید در این زمینه زمانی مورد تایید ما قرار می گیرد که طی فرآیندهای قانونی منجر به عرضه شود.

عباسی در رابطه با هزینه های مربوط به ساخت و چالش های دولت در این مسیر عنوان کرد: مسکن به طور کلی از ۳ عنصر مهم زمین، هزینه ساخت و ارزش افزوده حاصل از ساخت تشکیل شده است. وظیفه وزارت راه و شهرسازی این است که زمین را بدون هزینه های جانبی در اختیار مردم قرار دهد و به این وسیله یکی از مشکلات مهم را از سر راه بردارد.

وی افزود: این عمل دسترسی مردم به مسکن را تسهیل می کند و اقشار ضعیف جامعه از این طریق می توانند با راحتی بیشتری خانه دار شود. هدف دولت سیزدهم نیز چیزی جز این مورد نیست و وعده ما از روز نخست کمک به مردم برای تامین مسکن مورد نیاز بوده است و بر همان قول و قرار پایبند هستیم.

زمین رایگان در اختیار مردم گذاشته می شود

 

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در ارتباط با تسهیلات مسکن و برنامه های وزارتخانه برای اعطای وام های مناسب به مردم گفت: متاسفانه هیچ ردیف بودجه‌ای برای این منظور درنظر گرفته نشده است تا از این طریق به مسائلی چون ساخت یا خرید مسکن پرداخته شود. در خصوص تامین منابع مالی، صرفا به آورده های مردم و شرح وظایف بانک ها اشاره شده است.

عباسی در ادامه خاطرنشان کرد: مردم در بخش منابع از تسهیلات بانکی جلوتر بودند و رقمی در حدود ۲۰۰ همت از سوی مردم سرمایه گذاری صورت گرفته است. وزارت راه و شهرسازی زمین رایگان در اختیار مردم می‌گذارد و قیمت تمام شده واحد مسکونی نیز مبتنی بر هزینه همان پروژه است. وزارت راه و شهرسازی هیچ گونه نگاه درآمدی نسبت به این واحدها ندارد و خالصانه برای کمک به مردم در راستای خانه دار شدن اقشار کم درآمد جامعه تلاش می کند.

او تصریح کرد: با پیگیری های به عمل آمده توسط وزارت راه و شهرسازی، تسهیلات ساخت در شهرها و روستاها با افزایش قابل توجهی مواجه شد. نرخ سود این تسهیلات را از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش دادیم که اتفاق مهمی به شمار می رود. پرداخت اقساط این وام ها را به صورت پلکانی اعلام کردیم و قدم های بزرگ دیگری که در این مسیر برداشته شد.

هادی عباسی در پایان اضافه کرد: در بحث تامین زمین نیز رویداد بسیار بزرگی در کشور رخ داد که باید مورد توجه همگان قرار گیرد. در تلاش هستیم که گره ای از مشکلات مردم باز کنیم و دغدغه های آن ها را استفاده از راهکارهای مناسب از بین ببریم. در جهت تحقق اهداف خود در طرح جوانی جمعیت، برای تولید ۶۷ هزار واحد مسکونی زمین عرضه کردیم. در بحث واگذاری زمین به خود مردم نیز اتفاقات بسیار خوبی صورت گرفته که نتایج نهایی به زودی به سمع و نظر مردم می رسد.

 

 

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی