سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

جلسه برسی مسائل و مشکلات روستای گنبدان روز سه شنبه به ریاست فرماندار شهرستان بهار و با حضور بخشدار مرکزی، دهیار، مسئولین و اصحاب رسانه در این روستا برگزار شد.

شناسه خبر: 14676

 

به گزارش نشاط شهر، در این جلسه اشتری دهیار روستای گنبدان به برخی از مهمترین مشکلات روستا از جمله زیرسازی ،جدول گذاری و آسفالت ریزی معابر روستا،شانه سازی راه،روشنایی معابر،دیوارکشی آرامستان،ترک تحصیل دانش آموزان به دلیل نبود مدرسه در مقطع دوم متوسطه ومختلط بودن مدرسه ابتدایی،نبود شبکه آب،پر کردن چاه کشاورزان اشاره کرد.

 

در ادامه حمید میرزایی بخشدار لالجین ضمن تشکر از زحمات دهیار گنبدان گفت: با پیگیری‌های انجام شده سال گذشته اتفاقات و اقدامات خوبی در روستا صورت گرفته است مشکلات موجود نیز توسط دستگاه‌های ذی‌ربط بررسی و پیگیری خواهد شد.

 

سپس مجتبی فیض اللهی فرماندار شهرستان بهار گفت: سال گذشته در برخی از معابر روستا به طول تقریبی ۴ کیلومتر زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت ریزی صورت گرفته است و در بهسازی معابر مورد نیاز نیز توسط بنیاد مسکن با توجه به اعتبارات موجود پیگیری و اجرا خواهد شد.

 

وی ادامه داد: از ۲۹۶ واحد مسکونی روستا تعداد ۲۷۶ واحد مقاوم سازی شده است و در بازنگری طرح هادی روستای دو هکتار زمین به محدوده روستا الحاق شده است و در صورت مشارکت و کمک اهالی روژه‌های مرتبط با بهسازی ادامه‌دار خواهد بود.

 

 

وی در خصوص تامین آب شرب روستای گنبدان گفت: در سال ۱۴۰۲ در روستای گنبدان با بحران آب مواجه بودیم و در بعضی مواقع تآمین آب از طریق تانکر انجام میشد .

 

وی افزود: طرح مجتمع آبرسانی جهت تامین آب ۵ روستای گنبدان، چپقلو، ساری قمیش، جمشید آباد و میرزا حصاری تهیه شده اما در حال حاضر موافقتنامه در حوزه ملی اخذ نشده است.

 

وی ادامه داد: سال گذشته جلسه با معاون وزیر نیرو گذاشته شد و مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای آب و فاضلاب شهرهای بهار و کبودراهنگ مصوب شد ولی تاکنون تخصیص نیافته است.

 

فرماندار شهرستان بهار از کلنگ زنی مجتمع آبرسانی گنبدان خبر داد و گفت :طبق ابلاغیه ۲۵ کیلومتر خطوط انتقال اجرا و دو مخزن  به حجم ۵۰ متر مکعب احداث و به صورت ایستگاه پمپاژی و حفر چاه در لالجین اجرا خواهد شد.

 

 

 

 

هانیه عبدی

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ص


برچسب ها: بهار# روستا#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی