سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1403/4/25 16:22:42
فرماندار شهرستان بهار خبر داد:

جذب ۳۵۵ میلیارد تومان اعتبار در سال ۱۴۰۲

مجتبی فیض‌اللهی: در سال ۱۴۰۲ اعتباری افزون بر ۳۵۵ میلیارد تومان برای شهرستان بهار از محل اعتبارات استانی و افزون بر ۱۱۳ میلیارد تومان با تخصیص ۵۵ میلیارد تومان از تملک دارایی جذب شده است.

شناسه خبر: 15120

 

به گزارش نشاط شهر، آخرین جلسه شورای اداری شهرستان بهار با حضور حجت الاسلام والمسلمین مصباح امام جمعه شهرستان بهار ، توسلی نماینده مجلس بهار و کبودراهنگ، فیض الهی فرماندار شهرستان بهار و ائمه جمعه شهرستان ،معاونین  و بخشداران و شهرداران و دیگر مدیران و روسای ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان بهار در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

نخست مدیران و روسای اداره بهزیستی،شبکه بهداشت ،امور بانوان ،کتابخانه ،فرهنگ و ارشاد و بخشدار مرکزی و بخشدار صالح آباد و شورای شهر مهاجران از مشکلات حوزه خود سخن گفتند و پیگیر حل مشکلات حوزه شدند.

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین مصباح امام جمعه شهرستان بهار در آخرین شورای اداری دولت سیزدهم تصریح کرد: به نقل از امام حسین(ع) جامعه ای که بی تفاوت باشد ازنگاه امام حسین آن جامعه محکوم به فناست.

وی در ادامه مطلب افزود: جامعه ای که پویا و با نشاط نباشد و جامعه ای که بخاطر هوای نفس،ترس ،تبلیغات و امورات خاص  مطالبه گری نکند و پیش نبرد آن جامعه بالنده و با نشاط نیست.

وی گفت: بعضی ها انتظار داشتند امام حسین ع در خانه با آرامش و رفاه در کنار همسر و فرزندان خود بماند اما امام حسین ع بخاطر احیا امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.

مصباح گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است ،یک اسلام ناب در تمام ابعاد داریم اما در مجلس کسی سراغ کمیسیون فرهنگی نمی رود.

وی در ادامه گفت: اگر فرهنگ اصلاح شود اقتصاد و مدیریت و اخلاق مداری و کانون گرم خانواده نیز رشد تعالی میکنند. اتحاد تعریف شده وقتی من پشت تریبون نماز جمعه یا جلسات مطالبه گری میکنم بدان معنا نیست که مسئولین را نباید نقد و انتقاد کرد ،اتفاقا  وقتی من مطالبه گری مردم را به سمع و بصر مسئولین میرسانم  میخواهم آن مشکل حل شود و مردم بدانند که مسئولین هم مثل خودشان دغدغه مند و پیگیر هستند ،پس برخی فضا را مشتنج نکنند و تفرقه افکنی نکنند قرار نیست که برای هم  در نوشابه باز کنیم ،همین که در برابر مطالبه گری کنارهم هستیم و نگاه نماینده مجلس و فرماندار طوریست که نمی‌گویند چه کسی مخالف من بوده یا موافقم همه تلاشهایشان را میکنند که مردم  و جوانان خیالشان راحت باشد که همه‌ی ما با اتحاد کنارهم و مطالبه گری که شورای سیاست گذاری بدان زیاد اشاره کرده توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی افزود: رهبر انقلاب اسلامی در این مورد بسیار تاکید کردند که مطالبه گری انتقاد نیست همان امر به معروف و نهی از منکر یعنی انتقاد و پیشنهاد که می‌توانند جوانان را به سوی نظام جمهوری اسلامی سوق دهد.

حجت الاسلام مصباح امام جمعه شهر بهار در پایان سخنان خود به مدیریت شهید آیت الله رئیسی که بسیار فعال و مطالبه گر بودند و همه موارد را رصد میکردند ناگهان  مرگ آن هم در راه خدمت و گره گشایی از مشکلات مردم او را به سوی خدا برد نمونه بارزی از شهامت و اقتدار اوست.

همچنین توسلی در ادامه جلسه عنوان کرد: ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات استان هنوز درادارات کل مانده و تعیین تکلیف نشده، اگر تاشهریور هزینه نشود به خزانه کشور برمیگردد، ادارات شهرستان پیگیر تخصیص اعتبار از ادارات کل باشند. ۹۵روستا نیز در تنش آب هستند و از مبلغ ۱۳۵میلیارد که پیگیر بودم ۳۰میلیون  تومان تعلق گرفت.

توسلی ادامه داد: ۵۵ میلیارد تومان کل اعتبارات شهرستان است، با این اعتبار هیچ کاری نمی شود انجام داد، ۱۴۰۰۰مگاوات کمبود برق در کشور داریم، کشاورز از وضعیت قطعی برق ناراضی است.

نماینده مجلس بهار و کبودراهنگ خاطر نشان کرد: برای ما فرقی ندارد چه کسی به چه کسی رای داده، من نماینده دو شهرستان هستم و برای هر دو کار می کنم. بالای ۹۰۰ کیلومتر راه در کبودرآهنگ داریم در بهار بالای ۳۶۰ کیلومتر و بدیهی است که اعتبارات حوزه راه کبودرآهنگ باید بیشتر باشد.

وی گفت: بحث سیب زمینی و سوخت مشکل اساسی در کشور و شهرستان داریم، ۲۲میلیون لیتر از سهمیه سوخت شهرستان کم شده، پیگیری کردیم ۸۰ درصد آن برگشته اما باز کمبود داریم.

فیض الهی فرماندار شهرستان بهار در جمع حضار گفت: سومین شورای اداری سال جاری که آخرین شورای اداری در دولت سیزدهم است که شاید در دولت جدید بعضی از مسیولین باشند و بعضی از آنها نباشد که جا دارد یک خدا قوت به همه ی شما عرض کنم و سپس تشکر ویژه که در این ۴ماه اخیر سه رویداد مهم رخداد انتخابات مجلس و انتخابات دوره اول و دوم ریاست جمهوری که با سلامت و امنیت و تلاش شما مدیران و روسای ادارات و ستاد اجرایی و امنیتی و نظامی به نحو احسن پشت سر گذاشتیم.

فیض الهی همچنین گفت درسال ۱۴۰۲،مبلغ بالغ بر ۳۵۵میلیارد تومان توانستیم از سفر ریاست جمهوری و سفر بعضی از معاونین و وزرا و پیگیری نماینده مجلس و استانی جذب داشته باشیم که ازاین مبلغ حدودا ۵۵میلیارد از تخصیص استانی صورت گرفته بود.

فرماندار شهرستان بهار همچنین تشریح کرد که مبادا شما مسئولین بخاطر تغییر ات دولت جدید بخواهید از مسئولیت خود شانه خالی کنید و به وظیفه خودتان عمل نکنید

وی همچنین افزود ؛در دولت جدید و دریک الی دو هفته آتی در نظر داریم کمیته برنامه ریزی تشکیل دهیم و بتوانیم مثل سال گذشته مبلغی را تخصیص شهرستان کنیم. مبلغ مورد نظر حدودا ۸۱میلیارد تومان که در کنار آن از استان نیز بتوانیم ۵۵میلیارد تومان اضافه کنیم که مشکل بعضی ا ز مشکلات را حل و فصل کنیم .

سپس در پایان جلسه اشاره کرد که تقریبا بیش از نیمی از روستاها را روستا گردی کردیم و از مشکلات روستاها باخبر شدیم و پیگیری کردیم که توانستیم بعضی از آنها را حل کنیم و این روستا گردی را ادامه خواهیم داد.

وی همچنین مطرح کرد که در هفته آتی زمین های نهضت ملی واگذار میشودکه  ۱۷هکتار سند زده شده و ۱۷هکتار دیگر از زمین های جنب بیمارستان نیز در حال پیگیری است . ۵/۳هکتار زمینهای لالجین  درحال رایزنی و سند زدن می باشد و حدودا ۱۴ تا از ادارات شهرستان بهار فاقد ساختمان هستند که  تلاش کردیم  زمین هایی در اختیار آنها قرار بگیرد ونیز ۵۰۰۰متر زمین در اختیار قوه قضاییه قرار دادیم. در مبحث نوسازی مدارس نیز مبلغ بالغ بر ۵۶میلیارد تومان هزینه شد و بعضی از مدارس های بهار ،صالح آباد و لالجین و مهاجران را پیگیر بودیم .

آرزو میرزایی


انتهای پیام/ص


برچسب ها: بهار#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی

ثبت‌نام متقاضیان عمره از ۱۷ شهریور آغاز می‌شود / اولویت نخست متعلق به افرادی است که سال گذشته تکمیل وجه کرده‌ بودند اما به دلیل لغو اعزام‌ها، وجه پرداختی به زائران برگشت داده شد / اولویت یک تا ۱۸۰ نیز در مرحله بعدی فراخوان خواهند شد / زمان اعزام زائران از اواخر شهریور ماه است / میانگین هزینه سفر ۴۵ میلیون تومان است