سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1403/7/18 22:25:23
در اولین همایش تخصصی فرش دستبافت شهرستان بهار مطرح شد:

با نمایش فرش در ارتقای توانایی و‌ افزایش اعتبارات بازار فروش این هنر تأثیر گذار باشیم

اولین همایش تخصصی فرش دستبافت شهرستان بهار با حضور مسئولین استانی و شهرستانی مجتمع فرهنگی هنری آیت الله بهاری(ره) برگزار شد.

شناسه خبر: 15585

 

به گزارش نشاط شهر، عقیقی رئیس اداره صمت شهرستان بهار ضمن ابراز خرسندی در اولین همایش تخصصی فرش دستبافت گفت : این رویداد مهم برای اولین بار در شهرستان بهار طی تحقیقات میدانی،فرش بهار از دیرباز ،در سطح کشور و بعضاً بین المللی نیز شناخته شده بود ،کماکا در سالیان اخیر به علت وضعیت اقتصادی کشور و تحریم ها ،هنر صنعت فرش به فراموشی سپرده شده بود و شهرستان بهار را نیز شامل میشود. 

 

 

 

وی در ادامه از شانیان مدیرکل اداره صمت و معدن و تجارت استان همدان بابت همکاری و مساعدتی که برای برپایی این هنر و صنعت تشکر کرد.

 

در ادامه مجتبی فیض اللهی فرماندار بهار در جمع هنرمندان صنعت قالی بافی شهرستان عنوان کرد: صنعت فرش و قالی بافی از نیاکان ما به ارث رسیده است و نبایداین هنر را به فراموشی بسپاریم. 

 

با نمایش فرش در ارتقا توانایی و‌ افزایش اعتبارات، بازار فروش آن تأثیر گذار باشیم

 

وی با بیان اینکه با کسب مهارت و آموزش  میتوان از این هنر به دید کسب درآمد نگاه کرد افزود: هنر صنعت فرش ارزش افزوده ای به دنبال دارد و هر کسی به عنوان یک کارافرین میتواند در صنعت فرش اشتغال زایی کند. 

 

وی با تاکید بر عدم به فراموشی سپردن هنر صنعت فرش گفت: هنرجویان و کار آفرینان در این عرصه نیز با برپایی نمایشگاه ها، دستاوردهای خود را توانمندی های خود را به نمایش گذاشته و

و از طریق این راه ارتباطی باعث تولید فرش شده و با نمایش فرش در ارتقا توانایی و‌ افزایش اعتبارات، بازار فروش تأثیر گذار باشیم. 

 

 در پایان مراسم نیز احمد شانیان مدیر کل اداره صنعت و معدن،تجارت استان همدان ضمن تشکر از ارگان ها و نهاد هایی که همکاری لازم را برای برپایی نمایشگاه داشتند بیان داشت: با شناسایی ظرفیت ها و با هدف اشتغال زایی و خروجی کار عملیاتی را مد نظر خواهیم گرفت. 

 

شانیان ادامه داد: رکن اصلی اشتغال و در آمد زایی به بخش خصوصی سازی ها برمیگردد که نقش بسیار مهمی در اقتدار و پرچم کشورمان را دارند، زیرا سبب رشد اقتصادی میشوند .

 

وی گفت: حدودا ۷٠درصد دغدغه دنیای صنعت فرش کسب و کار، فروش فرش و تضمین آن است که به نقدینگی در این شرایط اقتصادی برسد و قابل توجه است  با تشکیل انجمن ها در اصناف مختلف نیز میتوانیم تاثیر گذار باشیم.

 

در پایان مراسم نیز از کار آفرینان تقدیر و تشکر بعمل آمد.

 

 

 

 

آرزو میرزایی

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ص


برچسب ها: بهار#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:

امام جمعه بهار: خرید دسته گل‌های گرانبها و سنگ قبرهای چند صد میلیونی هیچ تاثیری در آخرت میت نخواهد داشت/ رئیس شورای شهر بهار: بیس‌ریزی داخل آرامستان سال گذشته انجام شده ،بیس‌ریزی پارکینگ آرامستان نیز ماه قبل در دستور کار قرار گرفته است/ مسئول آرامستان: یکی از مشکلات اصلی آرامستان محصور شدن و دیوارکشی آن است

سیاسی

امام جمعه بهار: خرید دسته گل‌های گرانبها و سنگ قبرهای چند صد میلیونی هیچ تاثیری در آخرت میت نخواهد داشت/ رئیس شورای شهر بهار: بیس‌ریزی داخل آرامستان سال گذشته انجام شده ،بیس‌ریزی پارکینگ آرامستان نیز ماه قبل در دستور کار قرار گرفته است/ مسئول آرامستان: یکی از مشکلات اصلی آرامستان محصور شدن و دیوارکشی آن است