سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/1/26 11:55:17
بهار| پویش تاب آوری اجتماعی با تاکید بر رفتارهای همدلانه، پیشگیری از خشونت و ارتقای سلامت اجتماعی

بهار| پویش تاب آوری اجتماعی با تاکید بر رفتارهای همدلانه، پیشگیری از خشونت و ارتقای سلامت اجتماعی

پویش تاب آوری اجتماعی با تاکید بر رفتارهای همدلانه، در شهرستان توسط مسئول مرکز مثبت زندگی کد ۲۶۵۱ برگزار شد.

شناسه خبر: 10881

به گزارش نشاط شهر به نقل از روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان رییس بهزیستی  با اعلام این خبر افزود: در این پویش کارگاههای آموزشی پیشگیری از خشونت و تاب آوری با هدف آموزش جمعیتهای عمومی (کودکان، نوجوانان، جوانان، والدین و...)در بازه زمانی تعیین شده با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

منوچهر نوروزی در خصوص تاب آوری بیان کرد : مطالعات متعدد نشان داده است که یکی از عوامل محافظ بسیار موثر و قوی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاب آوری است و هدف از برگزاری این پویش، اطلاع رسانی، آگاه سازی، حساس سازی و تاب‌آوری با تاکید بر رفتار همدلانه و پیشگیری از خشونت و مدیریت خشم مطرح نمود.  

آموزش تاب‌آوری سبب تغییر در سبک زندگی افراد شده، توانایی حل مشکلات را بهبود می‌بخشد و یادگیری شیوه‌های مقابلة موثر با رویدادهای ناخوشایند زندگی را به دنبال دارد همچنین خوش‌بینی در کار سیستم ایمنی بدن تاثیر می‌گذارد و عملکرد آن را بهبود می‌بخشد. خوش‌بینی از دو شیوة رفتاری و شناختی سبب افزایش سلامتی جسمی، روانی، کاهش اضطراب و بهبود رضایت از زندگی افراد می‌شود و به‌طور کلی، آموزش تاب‌آوری سبب بهبود تاب‌آوری شده و در نتیجه افراد با خوش‌بینی و اعتماد به نفس در مقابل رویدادهای استرس‌زا ظاهر شده و آن‌ها را قابل کنترل می‌دانند. از این رو، تاب‌آوری، انعطاف‌پذیری افراد را افزایش می‌دهد و این امر موجب سازگاری آن‌ها با شرایط مختلف می‌شود. گفتنی است این پویش به مدت ۵ روز در کتابخانه شهرستان بهار برگزارشد.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: بهزیستی#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
گوناگون