سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

مهدی مجیدی شهردار جدید شهر بهار در مراسم تودیع و معارفه، افزایش سرانه شهری را که منجر به افزایش بودجه شهرداری خواهد شد، اولویت کاری خود بیان کرد.

شناسه خبر: 11580

 به گزارش نشاط شهر صبح روز گذشته مراسم تودیع و معارفه شهر شهر بهار در سالن فرهنگسرای آیت الله بهاری برگزار شد. 

 

در این مراسم که تعدادی از شهروندان و معتمدین شهر، روسای برخی ادارات و مدعوین از شهرهای همدان، فامنین، زنجان، جورقان و قیدار حضور داشتند، از خدمات صادقانه محمدرضا ياري تقدیر و برای مهدی مجیدی شهردار جدید شهر بهار آرزوی توفیق و بهروزی شد.

 

حسین فیض الهی، رئیس شورای شهر بهار در این مراسم به بیان برخی اقدامات مهم یاری در طول دو سال شهرداری بهار پرداخت و شاخصترین عملکرد وی را اجرای طرح هدایت آب‌های سطحی در شهر بهار برشمرد.

فیض الهی همچنین با تقدیر از اعضای شورای دوره پنجم شهر، به تشریح روند انتخاب شهردار در شورای ششم پرداخت و گفت: ما در انتخاب شهردار با ۱۳ گزینه مطرح جلسه داشتیم و به گفتگو نشستیم پس از شنیدن طرح ها و برنامه های افراد آن ها را با مطالبات مردم مطابقت دادیم و به مهمدی مجیدی رسیدیم و امیدواریم ایم فرد شاخص با چنین رزومه ای بتواند تحول بزرگی را در شهر رقم بزند.

 

وی همچنین به پتانسیل های موجود در شهر بهار اشاره کرد و خواستار توجه ویژه شهردار به بعد فرهنگی شد.در ادامه احسان قنبری، فرماندار بهار با خیر مقدم به مدعوین برای انتخاب مهدی مجیدی به عنوان شهردار به شورای شهر تبریک گفت و به سمت های قبلی وی در شهرداری های رزن، جورقان و مناطق سه گانه همدان پرداخت و وی را دارای ظرفیت بالایی دانست.

 

قنبری همچنین به برخی معضلات شهری همچون جزیره شادی، نازیبا بودن ورودی شهر، کمبود آلمان های درمورد در سطح شهر، نبود یک سازمان فرهنگی در شهرداری، توجه بیشتر به فضاسازی اطراف مرقد آیت الله بهاری  اشاره کرد و خواستار توجه ویژه شهردار به این موارد شد.

 

در ادامه محمدرضا ياري شهردار سابق بهار به بیان گزارشی از عملکرد خود در دو سال گذشته پرداخت و گفت: در سال ۱۴۰۰ بودجه شهر بهار را با ۲۰ میلیارد تقدیم شورای شهر کرده ایم که در ۴ ماه نخست سال ۱۰۷ درصد بودجه تحقق پیدا کرده  است.

وی در ادامه به دیگر اقدامات شهرداری همچون طرح مطالعاتی جمع آوری آب‌های سطحی، پیاده روسازی، تهیه و اجرای دستی و مکانیکی آسفال، جدولگذاری، پارک بانوان، بازسازی آرامستان و اصلاح تقاطع ها و ... اشاره کرد و در پایان از همه عوامل شهرداری که در مدت دو سال با او همراه بودند تشکر کرد.

در ادامه درویشی، معاون دفتر امور شهری استانداری شهر بهار را یکی از شهرهای آرام و بی حاشیه استان معرفی کرد و گفت: شهر بهار اولین شهر در استان است که شهردارش معرفی می شود.

درویشی ادامه داد: وقتی شنیدیم که مجیدی به سمت شهرداری بهار معرفی شده تعجب کردیم که مجیدی به سوابق درخشانی در شهرداری همدان که چندین معاونت و شهرداری های مناطق همدان را بر عهده داشته چطور پذیرفته با این رزومه در این شهر کار کند، که پاسخ بی حاشیه بودن این شهر بود.

 

وی گریزی به بودجه شهرداری بهار زد و این بودجه را شایسته شهر بهار ندانست و ابراز امیدواری کرد که مجیدی بتواند در پایان کارش شهرداری را با بودجه صد میلیاردی به شهردار بعدی تحویل دهد.

 

در پایان مهدی مجیدی شهردار جدید شهر بهار وفاق و همدلی بین مسئولین شهر بهار را مهمترین نکته موجود در جلسه تودیع و معارفه ابراز داشت و گفت: نزدیکی به مرکز استان، وجود چهره های و مفاخر علمی، فرهنگی استانی و ملی در این شهر و قرارگیری در محور گردشگری از پتانسیل های بزرگ شهر بهار است که با وفاق و همدلی مردم و مسئولین می‌توان از آن بیشترین بهر برداری را کرد.

 

مجیدی به وجود سرمایه داران و صادرکنندگان نمونه بهار اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مسائلی که در راس کار ما قرار خواهد گرفت دعوت از سرمایه گذاران و مالکین است که در کوتاه ترین زمان ممکن تفکیک و تولید زمین ایجاد شود.

وی ادامه داد: بهار حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت دارد و همه این افراد سهامداران بهار هستند و ما از ایده و نظرات آنها استفاده خواهیم کرد، ما هیچ درجه بندی بین شهروندان نداریم و همه را یک چشم نگاه می کنیم.

 

وی در ادامه به رویکرد محله محوری، مسجد محوری و رویداد محوری در شهر تاکید کرد و گفت: حلقه مفقودی مدیریت امروز ما این است که مردم منفعل شده اند و شهرداری با کارهای فرهنگی باید این اعتمادسازی را در جامعه ایجاد کند.

 


برچسب ها: شهردار#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی