سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

کتابخانه عمومی آیت‌الله بهاری شهرستان بهار استان همدان با 11 هزار منابع مطالعاتی و اعتبار 8 میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اعتبارات نهادی بازگشایی شد.

شناسه خبر: 11593

به گزارش نشاط شهر به نقل از خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در همدان، در حالی‌ که طی دو روز گذشته «کتابخانه مهر ماماهان» و طرح توسعه کتابخانه شهید مطهری فامنین افتتاح شد و همچنین روز گذشته کتابخانه و مرکز مطالعات شهید مظاهری با حضور مسئولان ارشد استانی افتتاح و به بهره‌برداری کامل رسید، امروز در شهرستان بهار  کتابخانه عمومی آیت الله بهاری با حضور با حضور احسان قنبری، فرماندار شهرستان بهار؛ عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ مهدی مجیدی، شهردار بهار و  محسن فیض اللهی، رئیس شورای اسلامی شهر بهار بازگشایی شد.

احسان قنبری، فرماندار شهرستان بهار در این آیین با بیان اینکه بخش عمده فرهنگ کتاب و کتابخوانی است، گفت: کتابخانه آیت‌الله بهاری از کتابخانه‌های عمومی خوب استان همدان از ابتدای تأسیس بوده است و امروز شاهد توسعه آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد داریم مردم به خدمات کتابخانه‌ای در حوزه کتابخانه‌های عمومی نیازمندند، افزود: کتابخانه آیت‌الله بهاری اکنون یکی از بهترین فضاهای کتابخانه‌ای را در استان دارا است.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار با اشاره به اینکه شهرداران شهرستان بهار همواره همراه کتابخانه‌های عمومی هستند تصریح کرد: شهرداری در حوزه فرهنگی باید اقدام ویژه‌ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه تمامی مشکلات بشریت از خلاء اطلاعات نشأت می‌گیرد ادامه داد: سطح اطلاعات و دانش جامعه ما باید افزایش یابد و عموم مردم از این اطلاعات در زندگی خود بهره ببرند. 

قنبری با اشاره به اینکه در جامعه ما فقر فرهنگی وجود دارد افزود: امید است که میزان مراجعه به کتابخانه‌های عمومی و مراکز فرهنگی افزایش یابد و با افزایش سرانه مطالعه و افزایش آگاهی به سمت توسعه بیشتر حرکت کنیم.

عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این آیین گفت: با توجه به رویکرد جدیدی که کتابخانه‌های عمومی مبنی بر تبدیل به مراکزی اجتماع محور،  در پیش گرفتند، استاندارد سازی برخی از فضاهای موجود ضروری است.

وی با اشاره به اینکه به همین دلیل اقدامات بسیاری در راستای شاداب‌سازی فضاهای کتابخانه‌ها و استانداردسازی آنها صورت گرفت، افزود: کتابخانه عمومی آیت‌الله بهاری در سال 1376 افتتاح شد اما پس از 18 سال فعالیت به دلیل اینکه از فضای مناسبی برخوردار نبود، تعطیل شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: در سال 1396 ساختمان کتابخانه‌ عمومی آیت الله بهاری مورد مطالعه جدید قرار گرفت و با تحویل پروژه از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اعتبارات لازم برای بازسازی و توسعه در نظر گرفته شد. 

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار از کتابخانه‌های سرآمد کشور هستند، ادامه داد: یکی از مشکلات عمده موجود در شهر بهار، نبود امکان ارائه خدمات همزمان به آقایان و خانم‌ها در کتابخانه‌های عمومی بود.
 
 

زارعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با بازگشایی کتابخانه‌ عمومی آیت‌الله بهاری فضاهای جدید ایجاد و امکان استفاده هم زمان آقایان و خانم‌ها فراهم شد و ساختمان آن با گذشته به طور کامل متفاوت است.

وی با بیان اینکه کتابخانه عمومی آیت‌الله بهاری دارای دو سالن مطالعه هر یک با ظرفیت 24 نفر، بخش مخزن با 11 هزار منابع مطالعاتی، بخش کودک، بخش نشریات، پایگاه اطلاعاتی فارسی و لاتین است گفت: کتابخانه عمومی آیت‌الله بهاری با 800 متر زیربنا و اعتبار 8 میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اعتبارات نهادی، جاری و تملک و دارایی بازگشایی شد.

 

انتهای پیام /


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی