سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

یک متخصص آلرژی و ایمو نو لوژی بالینی در همدان گفت: پس از دریافت واکسن کرونا بدن از ایمنی بالایی در برابر ویروس برخوردار می‌شود‌.

شناسه خبر: 11640

به گزارش نشاط شهر به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر محمد حسین اسلامیان متخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی در همدان گفت: ویروس کرونا همچون سایر بیماری‌های عفونی است که پس از دریافت واکسن از ایمنی بالایی در برابر آن ویروس برخوردار می‌شوند.

او با اشاره به اینکه واکسن اجزایی از ارگانیسم بیماری‌زا را دارد افزود: این اجزا به همراه فرمولاسیون‌هایی که شامل مواد تحریک کننده سیستم ایمنی بدن است وارد بدن می‌شود و توسط برخی سلول‌ها برداشت شده و به سلول‌های سیستم ایمنی عرضه می‌شود.

اسلامیان با بیان اینکه در این فرایند طیف وسیعی از پاسخ‌های ایمنی آنتی بادی و سلولی در بدن القا می‌شود، گفت: مدت زمانی که این پاسخ‌ها شروع به فعالیت می‌کنند در عفونت طبیعی و واکسن تقریبا مشابه یکدیگر هستند و حدودا یک هفته بعد از برخورد با ویروس یا تزریق واکسن پاسخ‌های آنتی‌بادی آرام آرام شکل می‌گیرند و طی مدت زمان خاصی شروع به فرایند بلوغ می‌کنند.

این متخصص آلرژی وایمو نو لوژی بالینی همدان گفت: پادتن ایجاد شده در اثر دریافت نوبت نخست واکسن کرونا خیلی سریع عمل می‌کند، اما تنها پس از تزریق نوبت دوم واکسیناسیون است که بدن برای مدتی طولانی‌تر در برابر این ویروس از خود دفاع می‌کند

 

 

 

انتهای پیام/م


برچسب ها: کرونا_ویروس#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
گوناگون