سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از حضور ارزیابان یونسکو و بازدید آنها از کاروانسراهای "تاج‌آباد" و "فرسفج" خبر داد.

شناسه خبر: 11874

به گزارش نشاط شهر به نقل از ایسنا ، علی مالمیر با اشاره به اینکه پرونده‌ای در قالب ثبت جهانی کاروانسراهای ایران در سال‌های گذشته به یونسکو ارسال شده است، مطرح کرد: در این راستا ارزیابان یونسکو حدود دو هفته است که در کشور حضور دارند و آخر هفته جاری به همدان می‌آیند. 

این مقام مسئول اعلام کرد: ارزیابان یونسکو ۲۹ مهرماه برای بازدید و ارزیابی از کاروانسراهای "تاج‌آباد" شهرستان بهار و "فرسفج" تویسرکان در همدان حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه هر دو کاروانسرای نامبرده برای حضور ارزیابان یونسکو آماده هستند و شرایط قابل قبولی دارند، افزود: تمام تلاشمان این است فضای آرامی برای حضور ارزیایان در همدان فراهم کنیم.

مالمیر با اشاره به اینکه امیدواریم این دو کاروانسرا اولین بناهای ثبت جهانی استان همدان باشند، اضافه کرد: همچنین پرونده ثبت جهانی "منظر تاریخی هگمتانه تا همدان" وضعیت قابل قبولی دارد و امیدواریم به عنوان اولین پرونده در دستور کار وزارت میراث فرهنگی قرار بگیرد.

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
فرهنگ و هنر