سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/8/25 20:15:22
به مناسبت پاسداشت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار می شود؛

جشن ۵۰ سالگی کتابخانه باهنر شهر بهار

معصومه فزونی در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از برگزاری ۱۱۰ عنوان برنامه در سطح شهرستان به این مناسبت خبر داد که جشن ۵۰ سالگی کتابخانه باهنر در راس آن قرار دارد.

شناسه خبر: 11996

گروه - مرضیه کریمی رادپور : به گزارش نشاط شهر، عصر دیروز نشست خبری رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بهار با خبرنگاران در کتابخانه آیت الله بهاری برگزار شد.

معصومه فزونی در این نشست با ارائه آماری از کتابخانه های شهرستان بهار اظهار داشت: در سطح شهرستان بهار ۱۲ باب کتابخانه عمومی داریم که ۵ باب شهری و ۷ باب روستایی است و کتابخانه آیت الله بهاری از هفته آتی به طور رسمی به روی علاقمندان گشوده می شود.

وی تعداد کتاب‌های کتابخانه های عمومی را ۱۰۷ هزار و ۸۴ نسخه بیان کرد و اظهار داشت: سرانه کتاب به ازای هر یک نفر ۹۰/۲۶ کتاب است و ۲هزار و ۶۲ نفر هم اکنون عضو کتابخانه هستند که درصد عضویت جمعیت شهرستان در کتابخانه های عمومی ۱.۷۴ درصد است.

رئیس اداره کتابخانه ها در ادامه کتاب را از قدیمی ترین ابزار ارتباطی و جدی ترین رسانه خطاب کرد و اظهار داشت: وظیفه و رسالت کتاب رسالت رسانه ها و همانا ترویج اطلاعات و آگاهی بین مردم است.

فزونی در ادامه به برنامه های ويژه هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: بیست و نهمین دوره کتاب و کتابخوانی امسال نیز همانند سنوات گذشته از ۲۴ آبان آغاز شده و تا ۱ آذر ادامه دارد و شعار امسال هفته کتابخوانی "جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم" است.

وی از برگزاری ۱۱۰ برنامه در هفته کتاب در شهرها و روستاها خبر داد و اظهار داشت: دو رونمایی از کتاب در شهر بهار و صالح آباد را با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و پنج مورد نقد و بررسی کتاب را در این هفته شاهد خواهیم بود.

فزونی ادامه داد: جشن کتاب و کودک در تمام کتابخانه ها، جمع خوانی، مسابقه نقاشی ، بازی و سرگرمی کودکان، نشست کتابخوان مجازی و کتابخانه ای و عضویت رایگان در کتابخانه های شهرستان در تاریخ های ۲۴، ۲۵ و ۲۶ آبان و برگزاری نمایشگاه کتاب از دیگر برنامه های ما در این هفته است.

فزونی کارگاه های آموزشی، جشنواره کتابخوانی رضوی، حضور کتابداران در روستاهای فاقد کتابخانه، اردوی یک روزه کودکان در برخی روستاها را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد.

رئیس اداره کتابخانه های شهرستان به جشن یار ۵۰ ساله در کتابخانه باهنر اشاره کرد و گفت: امسال کتابخانه باهنر ۵۰ ساله می شود و ما به پاس نیم قرن فعالیت مستمر کتابخانه باهنر جشنی با حضور اعضای قدیمی این کتابخانه برگزار خواهیم کرد.

وی همچنین افتتاح یک محفل ادبی باحضور کودکان، نوجوانان و جوانان با هدف رشد استعداد ها در سطح شهرستان را دیگر برنامه مهم این هفته عنوان کرد و افزود: در شهر مهاجران برنامه شاخص ما برگزاری کارگاه آموزشی و توزیع بسته های فرهنگی، در صالح اباد، رونمایی از کتاب و حضور کتابداران در مدارس و اجرای برنامه های فرهنگی و در لالجین جشن کودک و کتاب و عصر شعر از مهمترین برنامه هاست.

در پایان از خبرنگاران حاضر تجلیل شد و خبرنگاران از فضای کتابخانه آیت الله بهاری بازدید کردند.

انتهای پیام/ک


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
فرهنگ و هنر