سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار گفت: مسئول یک واحد تولیدی (ترشی و شوری) واقع در آقبلاغ لتگاه شهرستان بهار به دلیل تخلیه فاضلاب خام در محیط زیست به تحمل ۱۰ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

شناسه خبر: 12002

به گزارش نشاط شهر به نقل از ایرنا، «معصومه پارچیان» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک واحد تولیدی ترشی و شوری با وجود صدور اخطاریه های متعدد و تذکرات شفاهی و کتبی اما همچنان نسبت به تخلیه فاضلاب در محیط زیست اقدام می کرد.

وی اضافه کرد: این واحد برای نصب سیستم تصفیه فاضلاب و مدیریت صحیح و اصولی فاضلاب هیچ اقدامی نکرده بود بنابراین متولی این واحد از سوی اداره حفاظت محیط زیست بهار به مراجع قضایی معرفی و به تحمل ۱۰ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار اظهار داشت: حدود ۳۰ واحد ترشی و شوری دارای مجوز در این شهرستان فعال است که ۱۵ واحد در داخل شهرک صنعتی و ۱۵ واحد در خارج از شهرک مستقر هستند.

پارچیان ادامه داد: واحدهای مستقر در شهرک صنعتی، فاضلاب را به تصفیه خانه مرکزی شهرک ها منتقل و تصفیه می کنند اما واحدهای خارج از شهرک ملزم به احداث و نصب سیستم تصفیه فاضلاب هستند.

وی گفت: تاکنون ۲ واحد خارج از شهرک صنعتی نسبت به سیستم تصفیه اقدام کردند و تعدادی هم تا زمان نصب سیستم نسبت به عقد قرارداد با تصفیه خانه های مجاز و ارائه رسید فاضلاب به اداره محیط زیست اقدام کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار افزود: فاضلاب خام واحدهای شوری مطابق آنالیزهای به عمل آمده آلوده بوده و فاکتورهای مورد سنجش بالاتر از حد استانداردهای محیط زیستی است.

پارچیان تاکید کرد: در صورت عدم مدیریت صحیح و اصولی فاضلاب واحدهای شوری در پایان هر فصل نام این واحدها به عنوان صنعت آلاینده به سازمان امور مالیاتی به منظور پرداخت عوارض آلایندگی اعلام می شود.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی
Error
Whoops, looks like something went wrong.