سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

با توجه به اینکه موارد جدیدی از سویه اُمیکرون در استان مشاهده شده است رعایت پروتکل های بهداشتی باید بیش از گذشته جدی گرفته شود.

شناسه خبر: 12173

به گزارش نشاط شهر به نقل از ایرنا؛ «علیرضا قاسمی فرزاد» روز شنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: همه صنوف و افراد نسبت به رعایت موازین بهداشتی اقدام کنند و از حضور پُرشمار و تجمع در اماکن و مراکز عمومی نظیر فروشگاه های بزرگ، اماکن ورزشی و رستوران ها پرهیز کنند.

استاندار همدان با بیان اینکه همه شهرستان های استان در وضعیت آبی کرونایی هستند اظهار داشت: این رنگ بندی با توجه به آمارها متزلزل و ناپایدار بوده و احتمال زرد شدن برخی از شهرستان ها به علت بی توجهی به پروتکل های بهداشتی زیاد است.

قاسمی فرزاد افزود: با وجود تاکید مکرر مسئولان به ضرورت رعایت اصول و موازین بهداشتی میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان همدان ۶ درصد نسبت به نرم کشوری پایین تر بوده یعنی میانگین کشوری ۴۹ درصد و نرم استانی در همدان ۴۳ درصد گزارش شده است.

وی اضافه کرد: یکی از موارد مورد تاکید در نشست هفته گذشته ستاد کرونا نصب دستگاه تهویه در مدارس بود که با توجه به حجم بالای درخواست دستگاه تهویه و پایین بودن میزان تولید نارسایی ها قابل توجیه و درک است با این وجود اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس پیگیر این موضوع است.

استاندار همدان بر ضرورت کنترل و نظارت جدی بر دانش آموزان و معلمان به منظور پوشش ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون تاکید کرد و اظهار داشت: تجمع و اتلاف وقت شهروندان در مطب ها قابل پذیرش نیست بنابراین باید زمان مراجعه بیماران به مطب ها بر اساس نوبت دهی دقیق باشد تا وقت بیماران در سالن انتظار مطب پزشکان تلف نشود.

قاسمی فرزاد، خواستار برگزاری نشست هایی بین دانشگاه علوم پزشکی با ائمه جمعه و جماعات و روسای حوزه های علمیه برادران و خواهران به منظور بهره گیری از توان این قشر برای سوق دادن مردم به واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی شد.

وی تاکید کرد: با وجود تاکید بر ضرورت نسخه نویسی الکترونیک اما برخی مواقع شاهد قطعی سیستم بوده که در این زمان باید به روش دستی نسبت به نوشتن نسخه اقدام کرده و داروخانه ها و سازمان های بیمه گر نیز در این ارتباط همکاری لازم را داشته باشند.

بازرس ویژه ستاد کرونا استان همدان نیز گفت: با توجه به بازرسی های صورت گرفته در شهرستان اسدآباد ۶۵ درصد کلاس ها دارای دستگاه تهویه هوا هستند همچنین ۱۰۰ درصد دانش آموزان نوبت اول و ۸۶ درصد نوبت دوم واکسن را در این شهرستان تزریق کردند.

سردار «مهدی فرجی» اضافه کرد: در شهرستان بهار ۸۸ درصد دانش آموزان دُز اول و ۷۰ درصد دُز دوم را تزریق کردند و ۱۰ درصد معلمان نسبت به تزریق واکسن تاکنون اقدامی نکردند همچنین ۲۰ درصد مدارس به سیستم تهویه مجهز هستند.

وی ادامه داد: شهرستان کبودراهنگ دارای یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس است که مجهز شدن ۹۰۰ کلاس به دستگاه تهویه مناسب در دستور کار قرار گرفته است و در این راستا تاکنون ۳۰۰ کلاس درس به فن مجهز شدند.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
گوناگون