سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

در بازدید های میدانی از کارخانجات شهرستان بهار، این بار فرماندار شهرستان با هیئت همراه خود از گلستان گل محمدی صالحی پیمان در گنج تپه، کارخانه ذوب ریزان واقع در شهرک صنعتی بهاران، کارخانه قند هگمتان و صنایع تبدیلی نشاسته الوند در لالجین بازدید کردند.

شناسه خبر: 14857

 

به گزارش نشاط شهر، ابتدا صبح روز گذشته فرماندار شهرستان بهار و رئیس جهاد کشاورزی شهرستان با همراهی مسئولین دیگر، از گلستان گل محمدی صالحی پیمان واقع در روستای گنج تپه بازدید کردند.

 

هر ساله ۵ تن از هر هکتار گلستان گل محمدی به مساحت ۲۷ هکتار می‌توان گل محمدی برداشت کرد که از نظر کشت این محصول کم آب اما پربار است و می‌تواند تعداد زیادی نیروی انسانی را به اشتغال بگیرد.

 

یکی از مشکلات عمده گلستان ،کمبود نیروی انسانی است زیرا عمر گل محمدی در صورت برداشت بی موقع باعث پر پر شدن گلبرگ های این گیاه پر خاصیت می‌شود.

 

یکی از جاذبه‌های گردشگری در گلستان گل صالحی پیمان جشنواره گل و گلاب است که سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از این رویداد به این گلستان مراجعه می‌کنند.

 

در ادامه بازدید میدانی از کارخانجات شهرستان بهار، فرماندار شهرستان و پیمانی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان و مسئولین استانی و شهرستانی از کارخانه ذوب ریزان واقع در شهرک صنعتی بهاران بازدید کردند.

 

ذوب ریزان صنعت قطعات سازی که در وزرات نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، پیمان کاری ها و زیر ساخت های زیر مجموعه های مرتبط شروع به فعالیت کرده است. در این کارخانه شیرآلات چدنی و کنتورهای حجمی هوشمند و اتصالات چدنی و دریچه های چدنی تولید میشود.

 

مدیرعامل شرکت ذوب ریزان گفت: این شرکت بیش از ۵۰ سال قدمت دارد که از عمده ترین مشکلات آن میتوان به تامین نقدینگی و نیز سود بالای تسهیلات سرمایه گذاری  ۲۵٪ و ۳۰٪ را نام برد.

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که می‌توان به آن اشاره کرد با توجه به ۸۰۰۰ قطعه‌ای که سالانه تولید می‌شود می‌توان قیمت منصفانه و تکنولوژی به روز را مد نظر قرار داد.

 

سپس در ادامه بازدید از تنها کارخانه قند در استان همدان، شهرستان بهار در بخش لالجین بازدیدبه عمل آمد.

 

از مشکلات عمده این کارخانه میتوان به موارد زیر اشاره کرد: نوسان قیمت چغندر قند و شکر  که بعلت افزایش قیمت چغندر قند و کاهش قیمت شکر در نرخ جهانی  با ایجاد مشکلاتی همراه شده است و همچنین ثبت فروش در سامانه هماهنگی شکر، مالیات و تسهیلات که با باز پرداخت بالا میتوان به مشکلات عمده این کارخانه عظیم تولید کننده اشاره کرد.

 

در این کارخانه روزانه میتوانیم شاهد تولید ۳هزار تن چغندر قند و ۳۸۰هزار تن تولید شکر باشیم.

 

در ادامه از صنایع تبدیلی نشاسته الوند در بخش لالجین بازدید به عمل آمد.

 

مدیر کارخانه  نشاسته قند در جمع مسئولین گفت :سال گذشته راه اندازی و بازسازی صنایع نشاسته قند با سرمایه گذاری اولیه ۱۲۰میلیار تومان شروع به کار کرد

 

سپس افزود:  راه اندازی کارخانه نشاسته قند باعث اشتغال ۲۵۰نفر به صورت مستقیم و ‌۱۰برابر آن هم بصورت غیر مستقیم شده است. 

 

از مشکلات عمده این کارخانه میتوان به مالیات، تسهیلات سرمایه در گردش و زمان تنفس تسهیلات تا باز پرداخت اشاره کرد.

 

در پایان مجتبی فیض الهی فرماندار شهرستان بهار در پاسخ خبرنگاران گفت: جهت تحقق شعار امسال حل مشکلات کارخانه‌ها با مدیران استانی و شهرستانی و روسای بانک ها به گفت و گو می پردازیم و در روند تسریع مشکلات اقدام میکنیم.

 

 

برای مشاهده گزارش تصویری کلیک نمایید.

 

 

آرزو میرزایی

 

 

 

انتهای پیام/ص


برچسب ها: بهار#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی

به دروغ می‌گویند پس از آنکه در داخل واکسن تولید کردیم، به ما واکسن دادند؛ واکسن داخلی خرداد ۱۴۰۰ مجوز گرفت، اما واکسن خارجی را ۱۳۹۹ وارد کردیم/عده‌ای می‌گفتنداصلاً واکسن نخرید، خودمان درست می‌کنیم؛ گول این حرف‌ها را نخوردیم/ قبل از دی‌ماه ۱۳۹۹ با اسپوتنیک قرارداد بستیم، بیشتر از این تعداد با چین بستیم، اما موج پنجم کرونا که شروع شد چین نتوانست واکسن‌هایی که تعهد کرده بود را به موقع بدهد